Τα δίκτυα πρατηρίων καυσίμων Avin και Shell θα αξιοποιήσει η nrg του ομίλου Motor Oil για την ανάπτυξη 1.000 σημείων φόρτισης ως το τέλος του 2022 και 2.000 σημείων σε βάθος πενταετίας.
Με στόχο να καθετοποιήσει πλήρως τις υπηρεσίες αλλά και να εκμεταλλευτεί το μεγάλο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων που ελέγχει ανά την Ελλάδα με τα σήματα AVIN και Shell, η Motor Oil πραγματοποιεί δυναμική είσοδο μέσω της nrg στην αγορά της ηλεκτροκίνησης με τη δημιουργία δικτύου φόρτισης 1.000 σημείων έως το τέλος του 2022 και 2.000 σημείων πανελλαδικά σε βάθος πενταετίας.
Στόχος είναι να «παντρέψει» όλο το δίκτυό της αλλά και να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι ο όμιλος παράγει ο ίδιος ενέργεια –ειδικά όταν ολοκληρωθεί η δημιουργία του εργοστασίου στην Κομοτηνή- έχοντας ως αιχμή του δόρατος στη λιανική την nrg. Σκοπός της εταιρείας είναι να καταστεί ο μεγαλύτερος και ταχύτερος «φορτιστής» ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, καλύπτοντας όλους τους οδικούς άξονες, όπως τόνισαν χθες τα στελέχη της nrg κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του project στο Ίδρυμα Νιάρχος.
Σε μια συγκυρία όπου διεθνώς καταγράφεται μια «επανάσταση» στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσω της στροφής σε ηλεκτρικά οχήματα που σε λίγα χρόνια θα κυριαρχήσουν, η nrg αξιοποιεί το δίκτυο λιανικής και τις υποδομές του ομίλου Motor Oil στήνοντας φορτιστές ανά την Ελλάδα.
Όπως τόνισε σε συνομιλία με δημοσιογράφους ο γενικός διευθυντής της nrg Αναστάσιος Λωσταράκος, «έως το 2025 πιστεύω ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ισοσκελίσουν τις πωλήσεις των υβριδικών, ενώ έως το 2030 το 30% των πωλήσεων όλων των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά». Σύμφωνα με τον ίδιο, σήμερα το 5% των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι ηλεκτρικά, έχοντας ήδη ξεπεράσει το σχετικό στόχο που είχε τεθεί για τη χρονιά, ενώ τα επόμενα χρόνια αυτή η κατηγορία θα κινηθεί με καλπάζοντες ρυθμούς.
Στην εκδήλωση το παρόν έδωσε η γ.γ. Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία μεταξύ άλλων επεσήμανε πως «η ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγική επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης στην πορεία μας προς το μέλλον των μετακινήσεων, που είναι πράσινο, καθαρό και βιώσιμο. Επόμενος μεγάλος μας στόχος είναι η δημιουργία ενός επαρκούς και προσβάσιμου δικτύου υποδομών φόρτισης σε όλη την επικράτεια, project για το οποίο θα αξιοποιήσουμε καταρχήν πόρους 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα θα είναι καταλυτικός. Πρωτοβουλίες, όπως αυτή που παρουσίασε σήμερα η nrg, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον σχεδιασμό μας και θέτουν τις βάσεις για να γίνει το ταξίδι μας στην ηλεκτροκίνηση πραγματικότητα».
Η υπηρεσία incharge
Η nrg παρουσίασε χθες τη νέα καινοτόμα εφαρμογή incharge, η οποία δίνει πληροφορία σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση και τη θέση των φορτιστών σε όλα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία του δικτύου της με τον πλέον σύγχρονο τεχνολογικά τρόπο. Η πλατφόρμα incharge είναι διαθέσιμη τόσο σε περιβάλλον διαδικτύου (web app), αλλά και εφαρμογών για κινητές συσκευές (mobile app), δίνει πολλαπλές δυνατότητες στον οδηγό προκειμένου να πραγματοποιήσει τις φορτίσεις του, χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους πληρωμών, διευκολύνοντας έτσι τη μετακίνησή του σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας. Ταυτόχρονα, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες παρακολούθησης, προληπτικής συντήρησης και διαχείρισης των σημείων φόρτισης κάθε επιχείρησης που έχει ενταχθεί στο δίκτυο της εταιρείας μας.
Ο Ηλίας Πετρής, διευθυντής Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, σημείωσε πως «το μέλλον στην Ευρώπη δείχνει την ηλεκτροκίνηση. Τα περίπου 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα θα αγγίξουν έως το 2025 τα 70 εκατομμύρια. Στην Ελλάδα, αναμένεται μέχρι το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά, ξεπερνώντας σε αριθμό τα 300.000 οχήματα. Όσοι κάνουν σήμερα τη μετάβαση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορούν πλέον να αισθάνονται άνετα, αφού το δίκτυο σταθμών φόρτισης incharge θα τους εξυπηρετεί με επάρκεια και αρτιότητα, παρέχοντας το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα. Οι ταχυφορτιστές τoυ δικτύου incharge, εγκατεστημένοι σε στρατηγικά σημεία των κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου και είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του σε λιγότερο από μισή ώρα».
Αύξηση 75% σε δώδεκα μήνες
Μιλώντας για τους στόχους της nrg ο κ. Αναστάσιος Λωσταράκος, επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στην αγορά, καθώς διευρύνει το χαρτοφυλάκιο τόσο των οικιακών όσο και των επαγγελματικών πελατών, έχοντας τον φετινό Οκτώβριο αύξηση 75% στους μετρητές, συγκριτικά με τα προ 12μήνου επίπεδα. Παράλληλα, τόνισε πως «αυξάνουμε το μερίδιο αγοράς μας στους βιομηχανικούς καταναλωτές και τη Μέση τάση, παρά τις αντίξοες συνθήκες που βιώνουμε στον τομέα της ενέργειας και αυξάνουμε εκθετικά τις επενδύσεις μας». Σημειώνεται πως η nrg έχει 10% μερίδιο στη μέση τάση (βιομηχανία, σούπερ μάρκετ, μεγάλα καταστήματα).
Η nrg πλέον μπορεί και παρέχει το σύνολο των υπηρεσιών που συνδέονται με την ηλεκτροκίνηση. Μέσω του δικτύου θα προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες όπως Φόρτιση μέσω πλατφόρμας, Υπηρεσία Εγκατάστασης, Υπηρεσίες συντήρησης, Εμπορία εξοπλισμού. Όπως τονίστηκε, για πρώτη φορά το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, ξεπερνά τα όρια του αστικού ιστού, και απλώνεται σε όλη την επικράτεια. Τα πρατήρια Shell & Avin του ομίλου Motor Oil αλλά και πολλά ακόμα ανοιχτά σημεία σε ολόκληρη τη χώρα, αποτελούν πλέον τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
mononews.gr