Αίμα αθώων και πάλι στα Τέμπη. Η χθεσινοβραδινή σιδηροδρομική τραγωδία έρχεται να προστεθεί σε εκείνες, των λεωφορείων, με τους μαθητές από την Ημαθία και τους οπαδούς του ΠΑΟΚ, στο παλιό οδικό δίκτυο μέσα στη κοιλάδα.

Άνθρωποι χάθηκαν, οικογένειες βυθίστηκαν στο πένθος, πληρώνοντας με τη ζωή τους την ανεπάρκεια των δημοσίων φορέων και των δικτύων τους.

Η υστέρηση της μεταπολεμικής Ελλάδας στις μεταφορές είχε τριτοκοσμικά χαρακτηριστικά, τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας. Το επίπεδο ασφάλειας στην κεντρική αρτηρία έφτασε σε ικανοποιητικά επίπεδα μόνο μετά από τις σήραγγες που κατασκευάστηκαν σε Τέμπη και Λιτόχωρο.

Στον σιδηρόδρομο όμως, παρά την είσοδο των Ιταλών – που και αυτοί αποδείχτηκαν κατώτεροι των περιστάσεων – το δίκτυο συνεχίζει να  εγκυμονεί κινδύνους, κάτι που δυστυχώς το διαπιστώσαμε για μια ακόμα φορά με το χθεσινό πολύνεκρο δυστύχημα στον Ευαγγελισμό.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές ανήκουν στο Ελληνικό κράτος το οποίο επί δεκαετίας κωλυσιεργεί ακόμα και τον στοιχειώδη εκσυγχρονισμό τους.

Ο ΟΣΕ αποτέλεσε διαχρονικά πελατειακό πεδίο για μεγάλες μπίζνες και κομματικούς διορισμούς, με την αναγέννηση του σιδηροδρόμου να παραμένει μέγα ζητούμενο, παρά τον πακτωλό των χρημάτων που διατέθηκαν.

Αυτό πλήρωσαν χθες, με τις ζωές τους, δεκάδες αθώοι επιβάτες...

Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr