Ρεπορτάζ-αφιέρωμα στην ανοδική πορεία των τελευταίων ετών της θεσσαλικής γαλακτοβιομηχανίας Όλυμπος, φιλοξενεί τον bankingnews.gr. Θα πρέπει πάντως να επισημανθεί - χωρίς να μεταβάλλεται η ουσία- ότι ο συντάκτης Νίκος Θεοδωροπούλος, σε κάποια σημεία συγχέει τα οικονομικά μεγέθη της Όλυμπος με εκείνα του ομίλου "Ελληνικά Γαλακτοκομεία" στον οποίο ανήκει η επιχείρηση.
To ρεπορτάζ έχει ως εξής:
«Άνθισε» μέσα στην κρίση η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος των αδελφών Σαράντη δημιουργώντας στην ουσία μία ακόμη εταιρεία στα χρόνια της βαθιάς ύφεσης της ελληνικής οικονομίας.
Οι αριθμοί αποκαλύπτουν ότι τα αδέλφια Δημήτρης και Μιχάλης Σαράντης έκαναν την κρίση ευκαιρία.
Η είσοδος της χώρας στα Μνημόνια έφερε κατακόρυφη πτώση στα εισοδήματα των καταναλωτών και τη γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος να παρουσιάζει κύκλο εργασιών στα 127,3 εκατ. ευρώ.
Ένα χρόνο αργότερα ο τζίρος αυξήθηκε κατά 11,2% και ανήλθε στα 141,6 εκατ. ευρώ.
Η άνοδος των πωλήσεων σημειώθηκε όμως με τη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους το οποίο έπεσε στο 26% από 31%.
Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3 εκατ. ευρώ υποχωρώντας στα 36,8 εκατ. ευρώ.
Η στρατηγική της ανάπτυξης επέβαλλε και κάποιες «θυσίες» που έπιασαν τόπο.
Η στρατηγική απέδωσε καρπούς και τα επόμενα χρόνια η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος… διπλασιάστηκε σε ένα αρνητικό εσωτερικό περιβάλλον.
Στα τέλη του 2016 ο κύκλος εργασιών έφθασε τα 277,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 96,5% σε διάστημα πέντε ετών
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 61,9% σε σχέση με το 2011 και διαμορφώθηκαν στα 59,6 εκατ. ευρώ.
Το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε στο 21% από 23% που ήταν το 2015.
Η στρατηγική μεγέθυνσης της γαλακτοβιομηχανίας Όλυμπος αποδίδει καρπούς έχοντας ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης τις εξαγωγές που αποτελούν σχεδόν το 55% του κύκλου εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας και το υπόλοιπο 45% αφορά την εσωτερική αγορά.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες φέτος οι πωλήσεις θα είναι αυξημένες έως 10% με τον κύκλο εργασιών να πλησιάζει τα 300 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία τη χρονιά που πέρασε δέχθηκε πλήγμα από το «κανόνι» του ομίλου Μαρινόπουλου και προχώρησε σε πρόβλεψη απομείωσης μέρους της απαίτησης της που κατέστη μη ανακτήσιμη.
Οι προβλέψεις κόστισαν στα προ φόρων κέρδη τα οποία μειώθηκαν κατά 43,37% στα 16,3 εκατ. ευρώ το 2016 από 28,9 εκατ. ευρώ το 2015.
Οι στόχοι της «Όλυμπος»
Η διοίκηση έχει θέσει ως πρώτη προτεραιότητα την αύξηση του μεριδίου αγοράς.
Επίσης την ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού, ο οποίος θα ισχυροποιήσει τα brands του ομίλου Θα δώσει έμφαση στην αγορά της Ρουμανίας και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, με νέες επενδύσεις.
Η Όλυμπος διατηρεί την παρουσία της στις ΗΠΑ κυρίως σε επίπεδο διανομής προϊόντων και βάζει ως στόχο την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της στην Ιταλία.
Τα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν και την αγορά της Γερμανίας.
Η «Όλυμπος» για την ενίσχυση της παρουσίας της σε αγορές του εξωτερικού συμμετείχε στην έκθεση Anuga μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων και ποτών στην Κολωνία και την επισκέφθηκαν 7.400 εκθέτες από 107 χώρες.
Στο περίπτερο της ΟΛΥΜΠΟΣ, οι επισκέπτες και οι υποψήφιοι πελάτες από όλο τον κόσμο είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν αυθεντικές ελληνικές γεύσεις από την ευρεία γκάμα προϊόντων ΟΛΥΜΠΟΣ.
Η αυθεντική φέτα και το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι ήταν εκείνα που ξεχώρισαν, ενώ τα νέα προϊόντα όπως τα κεφίρ με το κουτάλι και οι 100% φυσικοί χυμοί από ελληνικά φρέσκα φρούτα κέρδισαν την προσοχή λόγω της ιδιαίτερης, φρέσκιας και μοναδικής γεύσης τους.
Τέλος να σημειωθεί αριθμός των εργαζομένων στο Όμιλο ανήλθε σε 1.111 άτομα το 2016 από 1.094 το 2015 και το 2017 αναμένεται να ξεπεράσουν τους 1.200.
Το μισθολογικό κόστος ξεπερνά τα 18 εκατ. ευρώ το χρόνο και ο μέσος μεικτός μισθός ανέρχεται σε 1.450 ευρώ."