Στις συνήθειες των Ιταλών καταναλωτών έχει ενταχθεί το ελληνικό γιαούρτι, όπως προκύπτει από την ποικιλία διαφορετικών γιαουρτιών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, τόσο επωνύμων όσο και ιδιωτικής ετικέτας, με τη Θεσσαλία να δίνει δυναμικό "παρών" στην Ιταλική αγορά.
Αυτό επισημαίνει σε άρθρο του το ιταλικό επιχειρηματικό περιοδικό GDO Week, το οποίο εστιάζει στην επιτυχία του Ελληνικού γιαουρτιού της ΟΛΥΜΠΟΣ στη γειτονική χώρα. Το άρθρο αποδίδει εν μέρει την αυξημένη διείσδυση του ελληνικού γιαουρτιού στο γεγονός ότι οι Ιταλοί, λόγω των περιορισμών στη διάρκεια της πανδημίας, αναγκάστηκαν να προσθέσουν στα καλάθια τους νέα προϊόντα για να φτιάχνουν πρωινό στο σπίτι, μεταξύ των οποίων και το γιαούρτι.
Αν και δεν είναι ακόμα σαφές αν πρόκειται για μία προσωρινή ή μία πιο μακροπρόθεσμη τάση, στοιχεία της Nielsen που επικαλείται το περιοδικό φέρνουν την αξία της αγοράς του ελληνικού γιαουρτιού στην Ιταλία στα 177 εκατομμύρια ευρώ, με ετήσια αύξηση πωλήσεων 13% στο οργανωμένο λιανεμπόριο.
Για την ιταλική θυγατρική της Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε. των αδερφών Σαράντη, η αύξηση του όγκου πωλήσεων στη συγκεκριμένη αγορά έφτασε το +17% το 2020, ενώ η εταιρεία λάνσαρε φέτος στην Ιταλία δύο νέα προϊόντα γιαουρτιού: ένα γιαούρτι με γεύση καρύδα και 1,6% λιπαρά και για πρώτη φορά κατσικίσιο γιαούρτι με 5% λιπαρά. Μάλιστα το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της ΟΛΥΜΠΟΣ διαθέτει, ειδικά για την Ιταλική αγορά, ακόμα και γιαούρτι με καφέ (φωτό).
Μιλώντας στο GDO Week, η Giulia Boccadamo, υπεύθυνη μάρκετινγκ της ιταλικής θυγατρικής των Ελληνικών Γαλακτοκομείων, ανέφερε πως η εταιρεία έχει λανσάρει φέτος και άλλα προϊόντα στην ιταλική αγορά.
Συγκεκριμένα, στις αρχές του έτους κυκλοφόρησε για πρώτη φορά χαλούμι, ενώ έχει επίσης λανσάρει στην αγορά παγωμένο τσάι σε πέντε γεύσεις: λεμόνι, ροδάκινο, ρόδι, αρώνια και μέντα.
Τα προϊόντα του brand Olympus στην Ιταλία περιλαμβάνουν επίσης φέτα, κεφίρ και χυμούς με φρούτα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Σπύρος Πιστικός Foodreporter)