Πηγή εικόνας: Creative Christians - Unsplash
Οι νέοι είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι – και ίσως και εξαρτημένοι – με το διαδίκτυο και αυτό δεν χρειάζεται να το αποδείξει καμία έρευνα! Αρκεί κανείς να στραφεί στο φιλικό ή το οικογενειακό του περιβάλλον ή απλά να παρατηρήσει τους νέους γύρω του, οι οποίοι ξοδεύουν αρκετό χρόνο στα social media, στις online αγορές και το σερφάρισμα στο διαδίκτυο. Ωστόσο η πανδημία του Covid-19 φαίνεται πως άλλαξε αρκετά τις “διαδικτυακές” συνήθειες των νέων στην Ελλάδα οι οποίοι στράφηκαν ακόμη περισσότερο στα digital media και στο ίντερνετ.
Ξοδεύουν 2 ώρες περισσότερο!
Ούτε μια, ούτε δύο, αλλά συνολικά 7,1 ώρες ξοδεύουν σε καθημερινή βάση οι millennials στην Ελλάδα στο διαδίκτυο, γεγονός που σημαίνει πως η online παρουσία τους αυξήθηκε κατά 2 ώρες σε καθημερινή βάση, μετά την εμφάνιση της πανδημίας. Η αύξηση αυτή, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, αποδίδεται μεταξύ άλλων στο γεγονός ότι οι νέοι είναι αναγκασμένοι πλέον να εργάζονται, να ενημερώνονται, να επικοινωνούν και φυσικά να πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου, περισσότερο από ποτέ, λόγω της εμφάνισης του κορονοϊού και των μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ.
Εφαρμογές όπως το Tik Tok, το Instagram, το Youtube αλλά και το Facebook αποτελούν καθημερινή συνήθεια για χιλιάδες νέους στην Ελλάδα, ενώ οι ίδιοι πλέον ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Skype αλλά και στο Zoom για εργασιακούς σκοπούς. Την ίδια στιγμή οι νέοι επιλέγουν το διαδίκτυο για τις αγορές τους περισσότερο από ποτέ. Οι επιχειρήσεις που προσφέρουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ψωνίσουν ή να δουν τις τρέχουσες προσφορές τους στο διαδίκτυο, έχουν ήδη προσαρμοστεί στη νέα αυτή πραγματικότητα. Οι τελευταίες κολεξιόν γνωστών αλυσίδων καταστημάτων όπως τα Zara και Η&Μ είναι πλέον διαθέσιμες σρτο διαδίκτυο, όπως και οι προσφορές Vicko ή των καταστημάτων ΙΚΕΑ.
Αυξήθηκε ο διαδικτυακός τζίρος
Φυσικά, το γεγονός ότι οι νέοι καταναλωτές – και όχι μόνο – ξοδεύουν περισσότερο χρόνο online, οδήγησε και σε σημαντική αύξηση του διαδικτυακού τζίρου των επιχειρήσεων, οι οποίες είδαν τα e-shops τους να παίρνουν κυριολεκτικά φωτιά. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία από έρευνα του ΕΒΕΘ σύμφωνα με τα οποία ο διαδικτυακός τζίρος των μικρών επιχειρήσεων (1-12 εργαζόμενοι) αυξήθηκε κατά 49% λόγω της πανδημίας, ενώ αντίστοιχη αύξηση της τάξεως του 25% γνωρίσαν και οι επιχειρήσεις που απασχολούν 11-20 άτομα. Η αύξηση του διαδικτυακού τζίρου των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων καταδεικνύει περίτρανα μια στροφή των καταναλωτών σε νέες συνήθειες, ενώ παράλληλα και οι ίδιες οι επιχειρήσεις έδωσαν βάση στο νέο αυτό μοντέλο προσέλκυσης πελατών και προώθησης προϊόντων.
Πηγή: John Schnobrich - Unsplash
Πώς ψωνίζουν – συνήθως – οι millennials
Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), έγινε μια προσπάθεια καταγραφής του τρόπου με τον οποίο ψωνίζουν οι millennials, αλλά και ευρύτερα η νέα γενιά. Μεταξύ άλλων, διαπιστώθηκε πως το 36% των millennials πραγματοποιούν αγορές αναζητώντας προσφορές και εκπτώσεις και αυτός είναι ο κύριος λόγος για να ψωνίσουν κάτι, ενώ το 31% αυτών προτιμά περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές. Ένα ακόμα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι και το γεγονός ότι οι millennials φαίνεται να μην επηρεάζεται πλέον από την τηλεοπτική διαφήμιση καθώς επιλέγει εναλλακτικά – νέα – μέσα όπως το texting (49%) και τα social media (43%).
Αδιαμφισβήτητα οι νέοι στην Ελλάδα σήμερα έχουν στραφεί περισσότερο από ποτέ στα νέα μέσα, στο διαδίκτυο και φυσικά στις online αγορές. Περνούν αρκετές ώρες της ημέρας σερφάροντας στο διαδίκτυο, αναζητώντας προσφορές και εκπτώσεις, ψωνίζοντας, δουλεύοντας και φυσικά διασκεδάζοντας. Η νέα αυτή πραγματικότητα δεν αφήνει φυσικά ασυγκίνητα τα brands, που έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε αυτή την τάση των νέων, και προσπαθούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον όσο το δυνατόν περισσότερων γίνεται.