Μείωση πωλήσεων της τάξης του 30-40% προβλέπει η διοίκηση του ομίλου Goody’s – Everest για το 2020, συγκριτικά με το 2019, δεδομένων των νέων συνθηκών που έχουν προκύψει λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Οι πωλήσεις του ομίλου επηρεάστηκαν αρνητικά, ιδιαίτερα από τα μέσα Μαρτίου και έπειτα, μετά την απόφαση υποχρεωτικού κλεισίματος των καταστημάτων εστίασης, όπου σε συνδυασμό με το μέτρο περιορισμού των μετακινήσεων παρουσίασε πτώση πωλήσεων που ξεπέρασε το 50% της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Κατά τον Απρίλιο, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση για τη χρήση 2019, η πτώση των πωλήσεων του ομίλου κινήθηκε στο πλαίσιο του 78% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Ως βασικοί παράγοντες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της πορείας των πωλήσεων του ομίλου για το υπόλοιπο έτος παρουσιάζονται η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η πορεία του τουρισμού, η πιθανότητα επανεμφάνισης δεύτερου κύματος της πανδημίας, καθώς και η εύρεση φαρμάκου/εμβολίου που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την COVID-19.
Ανοδικά ο τζίρος το 2019
Το 2019 ο όμιλος Goody’s κατέγραψε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 7,5%, με τον κύκλο εργασιών του να διαμορφώνεται στα 112,1 εκατ. ευρώ, ενώ για τον όμιλο Everest η ανάπτυξη έφτασε στο 10%, με τον συνολικό τζίρο να ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Goody’s κατέγραψε καθαρά κέρδη μετά από φόρους 2,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 0,3 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ ο όμιλος Everest εμφάνισε ζημιές μετά από φόρους ύψους 1,9 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2019, έναντι ζημιών ύψους 1,3 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2018.
Goody’s: Στο +13%
οι συνολικές καθαρές πωλήσεις Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Goody’s σημείωσαν το 2019 αύξηση κατά 13% έναντι του 2018. Εντός του περασμένου έτους ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τρία νέα ή ανακαινισμένα σημεία Goody’s Burger House σε Αττική και λοιπή Ελλάδα, εκ των οποίων δύο εταιρικά καταστήματα και ένα κατάστημα franchise. Παράλληλα, το 2019 ξεκίνησε τη λειτουργία του ένα νέο Goody’s Burger House στο Yerevan της Αρμενίας και για το 2020 αναμένεται η ανάπτυξη καταστημάτων σε Κύπρο και Σαουδική Αραβία.
Everest: Τα νέα καταστήματα του 2019
Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Everest σημείωσαν το 2019 αύξηση κατά 2% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2018. Εντός του 2019 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους δύο νέα franchise καταστήματα στην Αττική, τρία νέα εταιρικά καταστήματα εντός του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένα νέο εταιρικό κατάστημα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και ένα νέο εταιρικό κατάστημα στο Αεροδρόμιο της Ρόδου. Επίσης το καλοκαίρι του 2019 ξεκίνησε τη λειτουργία του ο νέος κλάδος των ΣΕΑ Αρφαρών Καλαμάτας.
Flocafé: Ανάπτυξη καταστημάτων σε Κατάρ και Βουλγαρία
Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Flocafé σημείωσαν αύξηση κατά 11% έναντι του 2018. Εντός του 2019 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους νέα καταστήματα Flocafe Espresso Room εντός των αεροδρομίων Μυκόνου και «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα, ενώ λειτούργησε και ένα νέο κατάστημα franchise στην Αττική. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Flocafe Espresso Room σε κεντρικό σημείο της Πόλης του Κουβέιτ και αναμένεται εντός του 2020 ανάπτυξη καταστημάτων στο Κατάρ και τη Βουλγαρία.
La Pasteria: Aυξημένες κατά 7% οι πωλήσεις
Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος La Pasteria σημείωσαν αύξηση κατά 7% έναντι της χρήσης 2018. Η La Pasteria διαθέτει 15 καταστήματα εντός Αττικής και ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, από το 2018 λειτουργούν δύο καταστήματα στο εξωτερικό, στην Πράγα και στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σερεμέτιεβο της Μόσχας.
Olympic Catering: Ενισχύει την παρουσία της στα αεροδρόμια
Eντός του 2019 η Olympic Catering υπέγραψε νέες συμβάσεις μίσθωσης για την ανάπτυξη νέων καταστημάτων εντός του αεροδρομίου της Πάρου, καθώς και για την ανακαίνιση / μετεγκατάσταση υφιστάμενων καταστημάτων εντός του αεροδρομίου «Μακεδονία», του αεροδρομίου Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας», του αεροδρομίου «Διαγόρας» της Ρόδου και του αεροδρομίου Μυκόνου με τα σήματα Goody’s, Flocafe και Everest, καθώς και με τα νέα concepts Bistro Dei Cavalieri, Forno Luca και Grain De Blé. Συνέπεια των ανωτέρω επενδύσεων και της αυξημένης επιβατικής κίνησης που παρουσίασαν τα αεροδρόμια στα οποία δραστηριοποιείται η εταιρεία, το 2019 έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων κατά 10% και ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας.
Σπύρος Πιστικός Foodreporter