Με υψηλά μεγέθη και ισχυρό ανεκτέλεστο έργων ολοκληρώθηκε το εννεάμηνο της φετινής χρήσης για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ηγέτιδα δύναμη στην κατασκευή του Ε65 στην κεντρική Ελλάδα. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν χθες, τα συνολικά έσοδα του ομίλου για το εννεάμηνο διαμορφώθηκαν σε 2,5 δισ. ευρώ έναντι 2,7 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 και ευθυγραμμίζονται με την εξομάλυνση των συνθηκών στην αγορά ενέργειας, όπου το προηγούμενο έτος υπήρξε σημαντική μεταβλητότητα.
Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία (Ebitda) ήταν 396,3 εκατ. ευρώ έναντι 405 εκατ. ευρώ, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους διαμορφώθηκαν σε 88,8 εκατ. ευρώ, έναντι 93,2 εκατ. ευρώ το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Εξαιρουμένης της συνεισφοράς του τομέα παραγωγής, προμήθειας και εμπορίας συμβατικής ενέργειας (η κερδοφορία του οποίου είχε επηρεαστεί από την υψηλή μεταβλητότητα των αγορών ενέργειας το 2022), το προσαρμοσμένο EBITDA στο εννεάμηνο ενισχύθηκε κατά 26,4%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 925 εκατ. ευρώ (από 1,3 δισ. ευρώ) και το προσαρμοσμένο Ebitda ήταν 146,1 εκατ. ευρώ (από 187 εκατ.) το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία αυξάνεται κατά 62%, εάν εξαιρεθεί η συνεισφορά του τομέα παραγωγής, προμήθειας και εμπορίας συμβατικής ενέργειας.
Οπως αναφέρει ο όμιλος, ο ισολογισμός παραμένει ισχυρός, με το καθαρό χρέος μετά των δεσμευμένων καταθέσεων και επιχορηγήσεων προς επιστροφή να διαμορφώνεται σε 1,6 δισ. (εκ των οποίων 352,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο μητρικής εταιρείας). Ο συντελεστής καθαρού χρέους μετά δεσμευμένων καταθέσεων και επιστρεπτέων επιχορηγήσεων προς προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώνεται στο 2.5x.
Η εταιρεία εργάζεται πυρετωδώς ώστε εντός του 2025 η E65 να παραδοθεί ολoκληρωμένη στους οδηγούς. Το νότιο τμήμα, Τρίκαλα - Λαμία, ύστερα από σημαντικές καθυστερήσεις, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία την προσεχή άνοιξη ενώ το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο νωρίτερα .
Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 23,61% και όταν ολοκληρωθεί θα ενωθεί με την Εγνατία οδό αλλάζοντας τη μοίρα της Δυτικής Θεσσαλίας.
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr