Μπορεί η σκιά της πανδημίας του κορωνοϊού να εξακολουθεί να βρίσκεται πάνω από την κοινωνία και την οικονομία, ωστόσο την Τρίτη αυτή η συννεφιά φωτίστηκε, μιας και υπεγράφησαν από το Υπουργείο Μεταφορών οι αποφάσεις για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας στα υδατοδρόμια του Βόλου και του Ρεθύμνου.
Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους , πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας υδροπλάνων Hellenic Seaplanes S.A. τόνισε πως μετά από επτά χρόνια τα προβλήματα λύθηκαν και το 2021 θα ξεκινήσουν τα πετούν τα πρώτα υδροπλάνα. Μάλιστα στόχος είναι να αναπτυχθεί στην Ελλάδα το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στον κόσμο, με τη Μαγνησία να παίζει ξεχωριστό και βαρύνοντα ρόλο σ’ αυτό το μεγαλεπήβολο εγχείρημα.
Υπεγράφησαν την Τρίτη οι δύο πρώτες κυβερνητικές αποφάσεις για τη χορήγηση αδειών υδατοδρομίων στη χώρα, συγκεκριμένα στον Βόλο και το Ρέθυμνο. Μετά και από αυτές τις υπογραφές, πόση αισιοδοξία γεννάται και σε εσάς για το μέλλον, γνωρίζοντας ότι έχετε περάσει από «40 κύματα», προκειμένου να φτάσουμε να μιλάμε για υδατοδρόμια;
Όντως έχουμε κάνει μεγάλο αγώνα για να φτάσουμε σήμερα εδώ. Το πρώτο λιθαράκι έχει μπει και τα πρώτα υδατοδρόμια έχουν ολοκληρωθεί ως προς τη διαδικασία αδειοδότησης και η επόμενη κίνηση είναι να γίνει ο διαγωνισμός από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου για να διαθέσουν την ολοκλήρωση και διαχείριση του υδατοδρομίου σε κάποιο ιδιώτη επενδυτή. Εδώ να αναφέρω ότι ο Βόλος ήταν το πρώτο υδατοδρόμιο που κατατέθηκε το 2013 , τότε με υπεύθυνο αδειοδότησης τον κ. Αναγνώστου, που τυγχάνει επτά χρόνια μετά ο ίδιος άνθρωπος , μετά από ένα διάλειμμα αρκετών ετών να υλοποιεί αυτό που είχε ξεκινήσει , ο άνθρωπος που είχε επιμονή και υπομονή να το φέρει εις πέρας και να μην το αφήσει να χαθεί στη λήθη του χρόνου.
Αυτό εμάς μας βρίσκει πολύ ικανοποιημένους, γιατί υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν στην αναπτυξιακή πολιτική των υδροπλάνων, αλλά και του γενικότερου πλαισίου ανάπτυξης ενός τόπου, μιας πόλης μέσω πτήσεων με υδροπλάνο και διασύνδεσης αυτού του τόπου με άλλα νησιά, που δεν διαθέτουν οποιαδήποτε άλλη αεροπορική σύνδεση. Η ουσία όμως εδώ είναι ότι σήμερα, έχει γίνει το πρώτο μεγάλο βήμα, έχει υλοποιηθεί η διαδικασία αδειοδότησης –ίδρυσης υδροπλάνων στην Ελλάδα για τα πρώτα δύο υδατοδρόμια του Βόλου και του Ρεθύμνου και τα οποία είναι τα πρώτα δύο υδατοδρόμια που αδειοδοτούνται με τον καινούργιο νόμο.
Είπατε και για τη διασύνδεση και θυμάμαι, σε προηγούμενη συνέντευξη, μας είχατε πει πως στόχος είναι να αναπτυχθεί το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη και στον κόσμο. Είναι κάτι εφικτό ακόμη; Μπορεί να γίνει;
Δεν είναι μόνο εφικτό, αλλά έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση. Πλέον υπάρχουν γύρω στα 100 υδατοδρόμια τα οποία είναι σε διάφορες φάσεις αδειοδότησης, σε διάφορες φάσεις κατασκευής και κάποια που είναι κατασκευασμένα και έτοιμα προς λειτουργία. Όλα αυτά αν τα συνθέσουμε σε βάθος 2-3 ετών θα έχουμε το μεγαλύτερο δίκτυο όχι στην Ευρώπη, αλλά σε όλο τον κόσμο. Θα γίνει η Ελλάδα η χώρα με τα περισσότερα υδατοδρόμια και προφανώς με τα περισσότερα υδροπλάνα και με τις περισσότερες πτήσεις, που θα επιχειρούν στον κόσμο.
Προφανώς κομβικό ρόλο θα παίξουν και τα υδατοδρόμια της Μαγνησίας, βάζοντας και αυτά των Σποράδων, σ’ αυτό το μεγάλο εγχείρημα;
Πολύ σωστά! Η διασύνδεση των Σποράδων εκτυλίσσεται ταυτόχρονα με τον Βόλο. Επίσης, η Σκύρος, η Β. Ελλάδα, το Αιγαίο, οι λίμνες, επίσης θα διασυνδεθούν με τον Βόλο. Θα υπάρχει διασύνδεση από την Κέρκυρα μέχρι τη Ρόδο και από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Κρήτη σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς και σε όλες τις πιθανές πτήσεις.
Άρα θα γίνουν και ενδιάμεσες πτήσεις που θα καλύπτουν τα παραπάνω δρομολόγια;
Πολύ σωστά, θα υπάρχουν πτήσεις από λίμνες προς λιμάνια, από λιμάνια προς νησιά, τα οποία είναι απομακρυσμένα και δεν υπάρχει αεροπορική διασύνδεση, ακόμη θα γίνεται χρήση και των συμβατικών αεροδρομίων όπου τα αμφίβια αεροσκάφη θα μπορούν να προσεγγίζουν και λιμάνι και αεροδρόμιο και λίμνη ταυτόχρονα.
Μπορούμε να προσεγγίσουμε χρονικά πότε θα πετούν τα υδροπλάνα στην χώρα μας;
Εάν μας επιτρέψει η πανδημία και ανοίξει η αγορά του τουρισμού το 2021 θα είναι η χρονιά που θα ξεκινήσουν τα υδροπλάνα να πετούν στη χώρα. Προφανώς υπάρχουν ακόμη αρκετά θέματα που είναι προς επίλυση, κυρίως τεχνικά σε ότι αφορά τις αδειοδοτήσεις των υδροπλάνων , δηλαδή τα αεροσκάφη προσέγγισης συμβατικών αεροδρομίων και αεροσκάφη προσέγγισης υδατοδρομίων υδάτινου πεδίου. Είναι κάτι που με το οποίο βρισκόμαστε αντιμέτωποι το τελευταίο διάστημα και πιστεύουμε ότι όπως κατάφερε να επιλύσει αυτή η πολιτική ηγεσία της χώρας τα προηγούμενα προβλήματα, πιστεύω ότι σίγουρα θα λυθεί κι αυτό.
Πόσο ενδεχομένως μπορεί να επηρεάσει μελλοντικά αυτή η υγειονομική κρίση που περνούμε , την τουριστική κίνηση και την χρήση των υδροπλάνων;
Τα υδροπλάνα είναι ένα μέσο το οποίο συνδυάζεται σε διάφορα επίπεδα με τα άλλα μέσα, συνδυάζεται σε καινούργια τουριστικά προϊόντα και προφανώς δημιουργούνται καινούργια τουριστικά προϊόντα. Η χώρα μας έχει κάνει έναν προγραμματισμό που προηγείται τόσο σε ασφάλεια αλλά και σε περιβάλλον, από τις περισσότερες χώρες του κόσμου, υπάρχει πλέον εμπιστοσύνη στη χώρα μας και για τη διαχείριση της πανδημίας, αλλά και για την προοπτική και τον προγραμματισμό που κάνουμε για το τουριστικό προϊόν της χώρας, οπότε μελλοντικά ο τουρισμός θα έχει βαρύνοντα χαρακτήρα στην οικονομία της χώρας, θα έχει δώσει και δείγματα γραφής για όλες τις υπόλοιπες χώρες που τώρα θεωρητικά βρίσκονται μπροστά σε τουριστικά προϊόντα.
magnesianews.gr