Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχονται τα υδατοδρόμια έπειτα από μακρά αναμονή, με τα υδροπλάνα να «ζεσταίνουν μηχανές» για να κατακτήσουν τους ελληνικούς αιθέρες, μεταξύ των οποίων και του Βόλου το οποίο εξασφάλισε τη σχετική άδεια
Σύμφωνα μάλιστα με τον Νικόλα Χαραλάμπους, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic Seaplanes η εταιρεία θα θέσει στη διάθεση του κοινού το σύστημα κρατήσεών της, μέσω του οποίου οι επιβάτες θα μπορούν πολύ εύκολα να προχωρούν σε κρατήσεις με τις πρώτες πτήσεις να πραγματοποιούνται εντός του 2021.
Ο ίδιος εξηγεί ότι η Hellenic Seaplanes έχει εντάξει στο αναπτυξιακό της πλάνο τη δημιουργία 150 υδατοδρομίων στην Ελλάδα, μέσα στα επόμενο χρόνια.
"Μιλάμε για ένα δίκτυο υδατοδρομίων που θα την καταστήσει ηγέτιδα εταιρεία στο χώρο των επενδύσεων στα υδατοδρόμια και θα αποτελέσει το «όχημα» για την βιωσιμότητα της πτητικής λειτουργίας των υδροπλάνων.
Υδατοδρόμια και υδροπλάνα καλούνται να δώσουν τη λύση στα μεταφορικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν κυρίως συμπολίτες μας που μένουν σε νησιά αλλά και σε παραθαλάσσιες περιοχές που δεν είναι ιδιαίτερα προσβάσιμα τους περισσότερους μήνες του έτους ή τα δρομολόγια και οι τρόποι μετακίνησης σε αυτούς είναι περιορισμένοι.
Παράλληλα ο αναπτυσσόμενος κλάδος των υδροπλάνων δίνει προστιθέμενη αξία στον τουρισμό καθώς ενισχύει τη διευκόλυνση των τουριστών να ανακαλύψουν ακόμα περισσότερους προορισμούς πετώντας γρήγορα, άνετα και εύκολα από λιμάνι σε λιμάνι.
Όλη η φιλοδοξία της δημιουργίας ενός ισχυρού δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, που όταν υλοποιηθεί θα ξεπερνάει σε δυναμική αντίστοιχα δίκτυα που συναντάμε σε άλλους προορισμούς όπως τις Μαλδίβες και τον Καναδά, έχει στηριχτεί σε γερά θεμέλια.
Η κυβέρνηση στάθηκε αρωγός της προσπάθειας που γίνεται από όλες τις εταιρείες του κλάδου, απλοποιώντας αρκετά τα βήματα και τις διαδικασίες που απαιτούνται ώστε ένας τεχνικός φάκελος που αφορά ένα εν δυνάμει υδατοδρόμιο να αξιολογείται και να μετουσιώνεται σε άδεια ίδρυσης ή λειτουργίας υδατοδρομίου αρκετά πιο γρήγορα από ότι στο παρελθόν.
Αναφορικά με τις επενδύσεις που απαιτούνται ώστε τα υδαστοδρόμια να έχουν υπόσταση, εξηγεί ότι η υποδομή στα εκάστοτε λιμάνια θα διαφέρει από την άποψη των λειτουργιών και των δυνατοτήτων τους και κατά συνέπεια θα διαφέρει και το ύψος των επενδύσεων που απαιτούνται.
Συγκεκριμένα, βάση του πλάνου της Hellenic Seaplanes, στα κεντρικά υδατοδρόμια της χώρας στα οποία μπορούν να δέσουν μέχρι και τρία υδροπλάνα, το ύψος της επένδυσης φτάνει τα 500.000€, στα μεσαία περιφερειακά υδατοδρόμια το κόστος δημιουργίας έχει προσδιοριστεί στα 350.000€ με δυνατότητα φιλοξενίας δύο υδροπλάνων ενώ στα περιφερειακά υδατοδρόμια της Ελλάδας το ύψος της επένδυσης δεν ξεπερνά τα 250.000€.
Είναι κατανοητό ότι και οι τρεις κατηγορίες υδατοδρομίων βασίζονται σε ένα ευέλικτο πλαίσιο υλοποίησης που δεν στηρίζεται σε υπέρογκα ποσά ανοικοδόμησης και έτσι δίνεται η δυνατότητα τόσο σε ιδιώτες όσο και σε τοπικούς φορείς όπως λιμενικά ταμεία (ανά την επικράτεια) να δημιουργήσουν το δικό τους υδατοδρόμιο.
Στον αντίποδα, η Hellenic Seaplanes έχει εντοπίσει εδώ και καιρό τα αεροσκάφη που θα εξυπηρετήσουν τις πρώτες πτήσεις των επιβατών της με υδροπλάνα.
Βρισκόμαστε σε στάδιο διαπραγματεύσεων, ώστε σύντομα να είμαστε σε θέση να φέρουμε στην Ελλάδα τα πρώτα δύο με τρία υδροπλάνα που θα ενταχθούν στο στόλο μας και θα έχουν χωρητικότητα από 9 έως 19 θέσεις.
Τα υδροπλάνα που ενδιαφερόμαστε να εντάξουμε στο στόλο μας φέρουν την υπογραφή των CESSNA και VIKING AIR, δύο brands με μεγάλη ιστορία και παράδοση στο χώρο της παραγωγής αεροπλάνων και υδροπλάνων.
Z.H.thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από bankingnews.gr)