Στην κατάργηση των υψηλών προστίμων που είχαν προβλεφθεί για την παράνομη κίνηση μεγάλων φορτηγών στο παράπλευρο των νέων εθνικών οδών οδικό δίκτυο προχώρησε το υπουργείο Υποδομών. Παράλληλα η κίνηση στο παράπλευρο δίκτυο δεν είναι πλέον αποδεκτή όταν γίνεται προς αποφυγή διοδίων αλλά μόνο όταν δεν υπάρχει εναλλακτική.
Με απόφαση του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην επαναδιατύπωση των απαγορεύσεων για την κίνηση βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων) στους παραδρόμους των νέων εθνικών οδών. Με τη νέα απόφαση αφαιρέθηκαν οι αναφορές σε πρόστιμα (1.000 ευρώ στον ιδιοκτήτη και 1.000 ευρώ στον οδηγό, καταβλητέα επιτόπου) και επομένως θα ισχύουν τα όσα ορίζει ο ΚΟΚ για το θέμα. Επίσης από τη νέα απόφαση αφαιρέθηκαν οι συγκεκριμένες αναφορές (λ.χ. παλαιά εθνική οδός Αθηνών - Θεσσαλονίκης, Κορίνθου - Πατρών) και χρησιμοποιήθηκε ένας ορισμός... που «σηκώνει συζήτηση» (παράπλευρο και εναλλακτικό οδικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας), καθώς το «εναλλακτικό» δίκτυο δεν ορίζεται νομικά, επομένως ερμηνεύεται ελεύθερα.
Ταυτόχρονα η ρύθμιση έγινε πιο αυστηρή: τη δυνατότητα εξαίρεσης από την απαγόρευση «έχασαν» όσοι θα τη διεκδικούσαν για λόγους διοδίων. Για παράδειγμα, στην απόφαση του 2016 εξαιρούνται μόνιμοι κάτοικοι δήμου «που είναι όμορος του οδικού άξονα για τη διέλευση του οποίου απαιτείται η καταβολή διοδίων», ενώ στη νέα απόφαση εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι όμορου δήμου. Για τα λεωφορεία, διατηρείται η (γραφειοκρατική, σύμφωνα με τους ενδιαφερόμενους) πρόβλεψη υποχρέωσης επικύρωσης των δρομολογίων από δημόσια αρχή.
Καθημερινή (Γιώργος Λιαλιός)