Χρειάστηκε να περάσουν τρεισήμισι χρόνια από την ίδρυσή της για να μπορέσει η Rail Cargo Logistics Goldair να κάνει το μεγάλο βήμα, εγκαινιάζοντας το πρώτο της δρομολόγιο πάνω στις ράγες του σιδηρόδρομου.
Για την εταιρεία που είναι joint venture του ελληνικού ομίλου Goldair και θυγατρικής της Αυστριακού ομίλου σιδηροδρόμων, του ΟΒΒ, το πρώτο αυτό εμπορευματικό δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί στις 27 Ιουνίου, με τα πανηγυρικά εγκαίνια της νέας γραμμής που θα εκτελεί μεταφορές στo τμήμα Ειδομένη – Θεσσαλονίκη.
Η 27η Ιουνίου θα είναι αναμφίβολα μία ημέρα σημαντική για τον όμιλο Goldair αφού μπαίνει στις ράγες ένας αναπτυξιακός σχεδιασμός που ξεκίνησε προς τα τέλη του 2014 με την απορρόφηση της Express- Interfracht Hellas, θυγατρικής των Αυστριακών Σιδηροδρόμων, που διέθετε κέντρο logistics στη Σίνδο συνδεδεμένο απευθείας με το δίκτυο του ΟΣΕ.
Η R.C.L.G., πήρε από τη ΡΑΣ άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης το Σεπτέμβριο του 2015 αλλά έπρεπε να περιμένει, όχι μήνες, αλλά χρόνια, για να μπορέσει να περάσει γραφειοκρατικούς σκοπέλους, να εξασφαλίσει συντηρημένο τροχαίο υλικό και το απαιτούμενο ανθρώπινο δυναμικό και, το κυριότερο, το πλέον δυσεύρετο κεφάλαιο για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, που είναι οι μηχανοδηγοί, αφού επί χρόνια είχε παύσει να λειτουργεί η εκπαιδευτική ακαδημία του ΟΣΕ.
Με την R.C.L.G., ο όμιλος Goldair, προσθέτει τον κρίκο που της έλειπε από τις υπηρεσίες μεταφορών που προσφέρει, αν και μέχρι τώρα για τις σιδηροδρομικές μεταφορές χρησιμοποιούσε τις υπηρεσίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στην πορεία απελευθέρωσης της σιδηροδρομικής αγοράς στην Ελλάδα, το πρώτο βήμα έγινε με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική F.S.Italiane και τώρα, στην πράξη και με την έναρξη δρομολογίων, από την R.C.L.G., ενώ η PEARL, αν και έχει πάρει άδεια από την ΡΑΣ, δεν έχει ενεργοποιηθεί.
Στην επόμενη πενταετία η Rail Cargo Logistics Goldair σχεδιάζει να επενδύσει 20 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με το εμπορευματικό κέντρο που πρόκειται να δημιουργήσει στο Θριάσιο Ι, από κοινού με την ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ, αφού βεβαίως υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης, που πλέον αναμένεται να γίνει εντός Ιουνίου καθώς, έχει περιληφθεί στα απαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης του μνημονίου.
Στην τελική του μορφή, το επιχειρηματικό πλάνο της Rail Cargo Logistics Goldair περιλαμβάνει:
-Δρομολόγια Ειδομένη – Θεσσαλονίκη.
- Δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με σκοπό την εμπορευματική σιδηροδρομική διασύνδεση των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας και παράλληλα των δύο μεγαλύτερων λιμανιών.
-Τακτικά δρομολόγια Προμαχώνα – Θεσσαλονίκη – Ασπρόπυργος.
-Τακτικά δρομολόγια με πλήρεις συρμούς με χημικά.
-Τακτικά δρομολόγια με πλήρεις συρμούς με πετρελαιοειδή.
Η εφαρμογή του business plan της R.C.L.G. εξαρτάται από την υλοποίηση σιδηροδρομικών υποδομών από πλευράς ΟΣΕ- ΕΡΓΟΣΕ, όπως π.χ. η ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ αλλά οπωσδήποτε από Ειδομένη μέχρι Αθήνα και Ικόνιο.