Το υδρογόνο αποτελεί σύμφωνα με τους ειδικούς το καύσιμο του μέλλοντος και αφορά την μεθεπόμενη γενιά της καθαρής κίνησης, μετά την ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο είναι μαζί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα μοναδικά που εμφανίζουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αν και υπάρχουν και άλλοι τύποι αυτοκινήτων υδρογόνου, ο πιο διαδεδομένος είναι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, που αξιοποιούν την αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο σε μία κυψέλη προκειμένου να τροφοδοτηθεί η ηλεκτροκίνητη μηχανή. 

Χθες ο πρόεδρος των Ελληνικών Πετρελαίων Γιάννης Παπαθανασίου, μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του ΙΕΝΕ "Ενέργεια και Ανάπτυξη” παρουσίασε τις νέες πρωτοβουλίες του ομίλου στον τομέα της καθαρής ενέργειας και αποκάλυψε ότι στα σχέδια των ΕΛΠΕ περιλαμβάνεται η δημιουργία του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο στην Ελλάδα. 

Όπως τόνισε, στόχος των ΕΛΠΕ είναι να επεκταθούν σε ενεργειακούς κλάδους όπου ο όμιλος έχει έμμεση ή καθόλου παρουσία. Στη στόχευση του ομίλου είναι η σημαντική ενίσχυση στις ΑΠΕ, τα βιοκαύσιμα αλλά και την ενεργειακή αποδοτικότητα. Μεταξύ άλλων ο στόχος για τις ΑΠΕ είναι ο όμιλος να φτάσει στα 600 MW εγκατεστημένης ισχύος από 26MW που διαθέτει σήμερα. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι 300MW ισχύος βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης. Επίσης ο όμιλος σχεδιάζει επενδύσεις στα βιοκαύσιμα δεύτερης και τρίτης γενιάς. "Τα ΕΛΠΕ έχουν ενσωματώσει στον ενεργειακό τους σχεδιασμό τον ενεργειακό μετασχηματισμό” τόνισε ο κ. Παπαθανασίου.

Τρία στα τέσσερα μεγαβάτ που θα αντικατασταθούν τα επόμενα χρόνια θα προέρχεται από ΑΠΕ, τόνισε από την πλευρά του ο επικεφαλής της Enel Green Power  στην Ελλάδα Α. Χαντάβας. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι για την ελληνική αγορά είναι άμεση η ανάγκη αντικατάστασης παραγωγικής ισχύος και σε αυτήν την κατεύθυνση χρειάζονται πρωτοβουλίες ρυθμιστικές και νομοθετικές για την αποθήκευση ενέργειας. 

Το φυσικό αέριο αποτελεί βασικό πυλώνα της ενεργειακής αγοράς και του ενεργειακού μετασχηματισμού, τόνισε από την πλευρά του ο Γ. Πολυχρονίου Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών και Πληροφορικής της ΔΕΠΑ. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει να καλύψει σημαντικό δρόμο καθώς εμφανίζει διείσδυση 8 % στο φυσικό αέριο όταν ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι πάνω από 50%. Ο ίδιος αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο του LNG, εξαιτίας του οποίου φέτος αναμένεται να υπάρξει αύξηση 15% στην κατανάλωση αερίου. Αναφερόμενος στη ΔΕΠΑ ο κ. Πολυχρονίου τόνισε ότι η εταιρεία παίζει κρίσιμο σταθεροποιητικό ρόλο καταλύτη για το μετασχηματισμό της αγοράς. 

Τέλος ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean στην Ελλάδα Δ. Γόντικας  αναφέρθηκε μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην πρόοδο της κατασκευής του FPSO "Energean Power", το οποίο είναι προγραμματισμένο να λειτουργήσει από το 2021 στην θάλασσα του Ισραήλ, εφοδιάζοντας με φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Energean ή και άλλα κοιτάσματα της περιοχής την τοπική αγορά καθώς και γειτονικές αγορές της ΝΑ. Μεσογείου, δημιουργώντας έναν σημαντικό ενεργειακό κόμβο. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η δημιουργία υποδομών για την αξιοποίηση κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου είναι καίριας σημασίας, με δεδομένο τόσο τον γεωπολιτικό ρόλο της περιοχής όσο και το γεγονός ότι φυσικό αέριο και πετρέλαιο θα εξακολουθήσουν να κυριαρχούν στην παραγωγή της πρωτογενούς ενέργειας τουλάχιστον έως το 2040.

Χάρης Φλουδόπουλος Capital.gr