∆εν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από την εποχή που ο επικεφαλής της Novo Nordisk λάµβανε απανωτά τηλεφωνήµατα από τροµαγµένους CEO της βιοµηχανίας των τροφίµων. Οι εταιρείες του κλάδου έβλεπαν το Ozempic, το φάρµακο που κόβει την όρεξη, σαν µια µεγάλη απειλή, αφού ανησυχούσαν ότι θα µείωνε την κατανάλωση και άρα τις πωλήσεις τους. Τώρα, έχοντας καλύτερη εικόνα για το πώς τα φάρµακα αυτά επηρεάζουν τη συµπεριφορά των χρηστών τους, οι εταιρείες τροφίµων δεν τα βλέπουν πια σαν απειλή, αλλά σαν ευκαιρία.

Η Nestle, για παράδειγµα, κυκλοφόρησε µια ολόκληρη σειρά από κατεψυγµένα τρόφιµα, τα οποία απευθύνονται ειδικά σε εκείνους που λαµβάνουν τα φάρµακα GLP-1.

Η Conagra Brands σχεδιάζει να υπογραµµίσει στοιχεία όπως η περιεκτικότητα των προϊόντων της σε πρωτεΐνη, την κατανάλωση της οποίας καλούνται να αυξήσουν οι χρήστες των φαρµάκων αδυνατίσµατος.

Η Campbell Soup και η Danone πιστεύουν ότι τα χαρακτηριστικά των δικών τους τροφίµων, τα οποία τείνουν να είναι εύπεπτα και πλούσια σε πρωτεΐνη, θα προσελκύσουν αυτή την κατηγορία των καταναλωτών, σηµειώνει το Bloomberg.

Είναι σαφές ότι η βιοµηχανία των τροφίµων βλέπει τώρα πιο ψύχραιµα αυτό που προηγουµένως αντιµετώπιζε σαν µια υπαρξιακή απειλή: Τα φάρµακα GLP1 υπόσχονταν να εξαφανίσουν τις λιγούρες. Οι χρήστες τους δεν θα προσπαθούσαν απλά να µειώσουν τη ζάχαρη ή το αλάτι, αλλά πλέον θα µπορούσαν να τρώνε λιγότερο χωρίς καν να χρειαστεί να προσπαθήσουν.

Η πραγµατικότητα για τις εταιρείες τροφίµων, όµως, αποδεικνύεται πολύ πιο ευνοϊκή από ό,τι πολλές από αυτές περίµεναν. Και αυτό ισχύει ακόµη και για τις εταιρείες που φτιάχνουν µπισκότα ή άλλα «απαγορευµένα» σνακ.

Μόνο στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι περίπου 30 εκατ. άτοµα έχουν δοκιµάσει αυτά τα φάρµακα αδυνατίσµατος. Περίπου οι µισοί τα λαµβάνουν ακόµη, σύµφωνα µε έρευνα του οργανισµού υγείας KFF. Με δεδοµένο ότι τα φάρµακα αυτά µειώνουν την όρεξη του χρήστη, οι γιατροί συστήνουν στους ασθενείς τους να προτιµούν φαγητά µε υψηλότερη θρεπτική αξία, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, ώστε να είναι σίγουροι ότι λαµβάνουν όλα τα αναγκαία συστατικά, έστω και εάν καταναλώνουν λιγότερες θερµίδες. Επιπλέον, τα φάρµακα GLP-1 προκαλούν σε πολλούς στοµατικά προβλήµατα, τα οποία επιδεινώνονται από τα πιο βαριά και λιπαρά φαγητά.

Ετσι, η Conagra βλέπει ότι οι χρήστες GLP-1 φέρνουν µια µικρή αύξηση στις πωλήσεις της, καθώς προτιµούν τα έτοιµα γεύµατα των brands των εταιρειών Healthy Choice και Marie Callender. Το πλεονέκτηµα των προϊόντων αυτών είναι ότι πωλούνται ανά µερίδα.

Η Campbell Soup πουλάει τον χυµό λαχανικών V8, καθώς και κούπες µε σούπες ή ζωµούς, που σύµφωνα µε τον CEO της, Mαρκ Κλόζε, είναι «ιδανικά» για όσους λαµβάνουν GLP-1.

Η Nestle πουλάει στην αµερικανική αγορά κατεψυγµένα τρόφιµα σε µερίδες υπό το brand Vital Pursuit. Αυτά είναι υψηλά σε πρωτεΐνη και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Ο CEO της Danone, Aντουάν ντε Σεντ-aφρίκ, χαρακτήρισε προσφάτως τα φάρµακα αδυνατίσµατος «καλά νέα για εµάς», αφού τα γιαούρτια, που θεωρούνται µια καλή τροφή για το στοµάχι, ευνοούνται. Ωστόσο, ακόµη και οι εταιρείες µε µπισκότα και άλλα σνακ δεν βλέπουν τις πωλήσεις τους να πλήττονται.

Οι χρήστες του Ozempic δεν θα φάνε ένα ολόκληρο πακέτο µε Oreos, αλλά θα επιτρέψουν στον εαυτό τους µερικά µπισκότα, ανάµεσα στα γεύµατα.

Καθημερινή