Η είδηση για τα λουκέτα, τις απολύσεις και τις μειώσεις μισθών στη Volkswagen δεν έπεσε ώς κεραυνός εν αιθρία στην υφεσιακή γερμανική οικονομία που πλήττεται ραγδαία από τον κινεζικό ανταγωνισμό, πυροδοτώντας ταυτόχρονα μεγάλες αναταράξεις στο εύθραυστο πολιτικό σκηνικό.

Το δράμα της  VW -  το πετράδι στο στέμμα της γερμανικής βιομηχανίας, και ο μεγαλύτερος εργοδότης στη Γερμανία - κλονίζει τον εύθραυστο κυβερνητικό συνασπισμό υπό τον σοσιαλδημοκράτη Όλαφ Σολτς ρίχνοντας νερό στο μύλο της ακροδεξιάς που σημειώνει σημαντική δημοσκοπική και εκλογική άνοδο, όπως έδειξαν οι πρόσφατες εκλογές σε Σαξονία, Θουριγγία και Βραδεμβούργο. Το δυσμενές οικονομικό σκηνικό στη Γερμανία πυροδοτεί σοβαρές ανησυχίες και στην Ευρώπη. Η γερμανική οικονομία, η ατμομηχανή της ευρωπαϊκής οικονομίας θα καταγράψει ύφεση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά φέτος, προκαλώντας ντόμινο αρνητικών επιπτώσεων ευρύτερα στην ευρωπαϊκή οικονομία.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν σημάνει συναγερμό στον κυβερνητικό συνασπισμό. Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έχει συγκαλέσει σήμερα έκτακτη σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων εργοδοτικών οργανώσεων σε μια προσπάθεια να βρεθεί λύση για την ανάταξη της γερμανικής βιομηχανίας. Ταυτόχρονα ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντερ διοργανώνει σύσκεψη με τη συμμετοχή επιχειρηματικών παραγόντων ενώ η διοίκηση της VW βρίσκεται σε εντατικές, σκληρές, διαπραγματεύσεις προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα σενάρια για την εταιρία και τους εργαζόμενους.

Όπως ανακοινώθηκε χθες από το συμβούλιο εργαζομένων της VW, πρόκειται να κλείσουν τουλάχιστον τρία από τα δέκα εργοστάσιά της στη Γερμανία, με πρώτο στη λίστα να ακούγεται το εργοστάσιο στο Όσναμπρυκ. Εάν γίνουν πράξη τα σχέδια του διοικητικού συμβουλίου της VW, αναμένεται να ακολουθήσει μπαράζ δεκάδων χιλιάδων απολύσεων, σύμφωνα με το συμβούλιο εργαζομένων, καθώς και σημαντικές μισθολογικές μειώσεις τα επόμενα χρόνια.

Δεν αποκλείεται να επηρεαστεί και η ιστορική μονάδα της VW στο Βόλφσμπουργκ, την πόλη σύμβολο του γερμανικού ομίλου, όπου βρίσκεται και ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο.

Απειλείται ο σκληρός πυρήνας γερμανικής βιομηχανίας

Η VW απασχολεί 120.000 εργαζόμενους στη Γερμανία και πλήττεται τα τελευταία χρόνια από τον αδυσώπητο ανταγωνισμό της Κίνας, ειδικά στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.Σύμφωνα με την πλευρά της εργοδοσίας της VW το κόστος εργασίας στα γερμανικά εργοστάσια είναι πλέον πολύ υψηλό, γεγονός που μειώνει την ανταγωνιστικότητα του ομίλου.

Η γερμανική κυβέρνηση ανησυχεί και καλεί την εργοδοσία να μην προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις. Εδώ και μήνες Γερμανοί ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για βαθύ πλήγμα στον σκληρό πυρήνα της γερμανικής βαριάς βιομηχανίας και προειδοποιούν για απρόβλεπτες συνέπειες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ομίλου VW, η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχει συρρικνωθεί από το 2020 κατά δύο εκατομμύρια οχήματα, 500.000 εκ των οποίων ανήκουν στην VW.

Capital.gr