Στο δελτίο Τύπου για την εκτέλεση του προϋπολογισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2023 αναφέρεται «ότι τα έσοδα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερα αλλά δεν εισπράχθηκε το τίμημα για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού 1,5 δισ. ευρώ που είχε προβλεφθεί ότι θα εισπραχθεί κατά τον μήνα Ιούνιο, καθόσον η σχετική διαδικασία για την έγκριση της σύμβασης είναι σε εξέλιξη». Χωρίς να θέλουμε να κινδυνολογήσουμε, κάτι αντίστοιχο είναι πιθανό να αναφέρεται και στην ανακοίνωση για την πορεία του προϋπολογισμού στο σύνολο του έτους. Ανάδοχος για το δικαίωμα εκμετάλλευσης του δρόμου για 35 έτη είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - EGIS και η σύμβαση της παραχώρησης είναι ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να εξεταστεί προς έγκριση. Αυτό που φαίνεται ότι θα καθυστερήσει τη διαδικασία υπογραφής της σύμβασης είναι η νομοθετική ρύθμιση του υπουργού Υποδομών για την αύξηση των διοδίων του δρόμου.
Πρόκειται για μια μνημονιακή υποχρέωση, αλλά αυτό δεν μετριάζει το πολιτικό κόστος. Σίγουρα ο νέος υπουργός, Χρ. Σταϊκούρας δεν θα θέλει μια από τις πρώτες του υπογραφές να είναι η αύξηση διοδίων -κάτι που επιμελώς απέφυγαν οι προκάτοχοί του μέσα στην παρατεταμένη προεκλογική περίοδο- αλλά ο ίδιος δεν θα μπορέσει, τελικά, να το αποφύγει.
Για αυτό, όσο πιο γρήγορα εισπραχθεί το 1,5 δισ., τόσο το καλύτερο για τον προϋπολογισμό. Προς το παρόν, τυχεροί είναι οι χρήστες του δρόμου που πληρώνουν διελεύσεις με κόστος 0,03 ευρώ/χλμ., ενώ με την αύξηση θα πληρώνουν μεταξύ 0,05 και 0,07 ευρώ/χλμ., όπως στους άλλους αυτοκινητόδρομους.
Επίμονος Κηπουρός