Πολλές αθέατες πλευρές και παρασκηνιακές διεργασίες κρύβει η κόντρα που ξέσπασε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας μεταξύ της Nova και των καναλιών Mega Channel και Antenna. Τα δύο κανάλια σχεδόν συντονισμένα επιτέθηκαν με ρεπορτάζ τους στη Nova και στη μητρική της United Group, κατηγορώντας τις διοικήσεις τους ότι δεν έχουν υλοποιήσει τις αρχικές τους δεσμεύσεις για επενδύσεις στην Ελλάδα και πως η Nova είναι υπερδανεισμένη.

Η Nova απάντησε ότι το επενδυτικό της πρόγραμμα υλοποιείται κανονικά και πως η σχέση καθαρού χρέους προς EBITDA είναι μόλις στο 0,08x. Ακολούθησε η αναστολή της μετάδοσης του Mega Ghannel από την πλατφόρμα της Nova και όλα συνηγορούν ότι θα έχει σειρά και ο Antenna. Μάλιστα, όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στις επίσημες ανακοινώσεις τους επικαλούνται και την προσφυγή στη Δικαιοσύνη, επειδή θεωρούν δυσφημιστικές τις αναφορές που γίνονται από τους «αντιπάλους» τους.

Ας πιάσουμε το νήμα από την αρχή: Η Nova αλλά και οι άλλες συνδρομητικές πλατφόρμες προσφέρουν τα ελεύθερα κανάλια στο πακέτο της προσφοράς τους προς τους πελάτες τους και πληρώνουν ένα ετήσιο τίμημα στα κανάλια, ανάλογα με την τηλεθέασή τους. Ένα «άκοπο» έσοδο για τα ελεύθερα κανάλια, επειδή ακριβώς είναι ελεύθερα και μπορεί οποιοσδήποτε έχει μια τηλεόραση και μια κεραία να τα βλέπει χωρίς κόστος.

Παλαιότερα, οι χρηματικές αυτές διανομές δεν ξεπερνούσαν τα 300.000 ευρώ ετησίως, αλλά ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις συνδρομητικές πλατφόρμες οδήγησε σε σημαντικές αυξήσεις προς όφελος των ιδιοκτητών των ελεύθερων καναλιών.

Στο πλαίσιο αυτό, η Nova έδινε ετησίως στο Mega Channel και στον Antenna από 800.000 έως 900.000 ευρώ στο κάθε κανάλι και επιπλέον διαφημιστικά έσοδα ανάλογα με τις εμπορικές συμφωνίες που είχαν συνάψει.

Αρκετό χρόνο πριν τις εκλογές, τόσο το Μega Ghannel, όσο και ο Αntenna ζήτησαν από τη Nova να τετραπλασιαστεί η ετήσια αμοιβή τους και να ανέλθει στα 3,5 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, εκεί που η Nova έδινε έως 1,8 εκατ. ετησίως να δίνει 7 εκατ. ευρώ και για τους δύο. Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από τη Nova που, μετά και την απορρόφηση της Wind, προσπαθεί να πλασαριστεί εκ νέου στην αγορά και έχει αυξημένες δαπάνες, χρηματοδοτώντας προσφορές, αλλά κυρίως το αθλητικό περιεχόμενο για την προσέλκυση συνδρομητών.

Σε μια άλλη χρονική στιγμή ενδεχομένως το συζητούσε, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, αλλά τώρα έχει διαφορετικές προτεραιότητες και δύσκολα θα έβαζε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να εξασφαλίσει δύο ελεύθερα κανάλια.

Έγιναν κάποιες διαπραγματεύσεις για να ανέβει ο ένας και να κατέβουν οι άλλοι δύο, αλλά δεν βρέθηκε η χρυσή τομή. Το αποτέλεσμα ήταν να βγουν στον «αέρα» τα δηκτικά ρεπορτάζ για τη Nova και η τελευταία να ρίξει «μαύρο» στο Mega, αν και τεχνικά υπάρχει η δυνατότητα κάποιος συνδρομητής της Nova να δει το Mega, συνδέοντας το καλώδιο της κεραίας στον αποκωδικοποιητή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, Mega και Nova είχαν συζητήσει για συνεργασίες και συμπαραγωγές, σε μια περίοδο όπου το Mega έχει στραφεί σε παραγωγές σίριαλ υψηλής ποιότητας και κόστους, χωρίς όμως να προκύψει κάτι οριστικό, με αποτέλεσμα οι σχέσεις να ψυχραθούν.

Δεν είναι τυχαίο ότι τέλος Μαΐου ανακοινώθηκε η ίδρυση εταιρείας που θα αναλάμβανε να συνενώσει τις τηλεοπτικές παραγωγές του Mega και του ΑΝΤ1 σε μία εταιρεία, στο πρότυπο της Green Pixel, που παράγει περιεχόμενο για Star και Alpha.

Οι φήμες ότι οι κ.κ. Μαρινάκης και Κυριακού είχαν δυσαρεστηθεί, επειδή η United Group είχε αποκτήσει το 50% του Alpha και έμπλεκε στα πόδια τους μπορεί να έχουν και βάση, αλλά σίγουρα είναι μια επένδυση που αν ο Νίκος Σταθόπουλος της BC Partners, ιδιοκτήτριας της United Group, μπορούσε να γυρίσει το χρόνο πίσω, ίσως να μην έδινε το πράσινο φως για να γίνει.

Η κυβέρνηση παρακολουθεί το θέμα και έχει παρέμβει, σύμφωνα με πληροφορίες, ώστε να πέσουν οι τόνοι, επειδή έχει καλές σχέσεις με όλους και δεν επιθυμεί να ξεκινήσει μια «μάχη» στον ευαίσθητο χώρο των ΜΜΕ. Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η Nova έχει άτυπα με το μέρος της και τους άλλους παρόχους συνδρομητικής τηλεόρασης (OTE, Vodafone) που επ' ουδενί επιθυμούν να ανοίξει ένα γαϊτανάκι αυξήσεων στα δικαιώματα, που αποδίδουν στα ελεύθερα κανάλια.

businessdaily.gr