Απέφυγε το ενδεχόμενο ακύρωσης της χρηματοδότησης για την κατασκευή του από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάπτυξης ο βόρειος Ε65 που ενδιαφέρει άμεσα τη Θεσσαλία, καθώς όπως όλα δείχνουν, τα υπόλοιπα έργα, πλην του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), μένουν εκτός Ταμείου.
Το βόρειο τμήμα του Ε65, «διασώθηκε» καθώς παρουσιάστηκε, εκτός των άλλων, και ως σχετιζόμενο με το πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης της Δυτικής Μακεδονίας.
Ως γνωστόν το βόρειο τμήμα πήρε πρόσφατα το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να ανατεθεί στην ΤΕΡΝΑ, που έχει αναλάβει τα υπόλοιπα δύο κομμάτια του άξονα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και μετά θα ενταχθεί ως προς τη λειτουργία του στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Κεντρικής Οδού (όπως και το υπό κατασκευή σήμερα νότιο τμήμα, Λαμία - Ξυνιάδα).
Οι κοινοτικές αρχές θέτουν πλέον εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μια σειρά από οδικά έργα, όπως:
• Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα Κακαβιά, μήκους 74 χλμ.
• Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, η πρόταση αφορούσε τη συμμετοχή του Δημοσίου), μήκους 3,8 χλμ.
• Η παράκαμψη Χαλκίδας, μήκους 16,7 χλμ.
• Η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας.
• Ο οδικός άξονας Δράμας - Αμφίπολης, μήκους 29,5 χλμ. Αντίθετα, παραμένουν:
Οσον αφορά τα σιδηροδρομικά, τα έργα που προκρίνει το Ταμείο Ανάκαμψης στη χώρα μας είναι εκείνα που σχετίζονται με την ανάταξη του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι).
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr