Σταθερή αξία αποτελεί στην ελληνική αγορά το κρουασάν, παραμένοντας ένα από τα πιο δημοφιλή αρτοσκευάσματα, σε όλες τις μορφές του. Όμως η τάση δείχνει πως οι καταναλωτές προτιμούν τα «πειραγμένα» κρουασάν, με πρωτότυπους συνδυασμούς γεύσεων που «αναβαθμίζουν» το κρουασάν και του δίνουν διαφορετικό χαρακτήρα. Το είχε επισημάνει και προ δύο μηνών στο FOODReporter ένας άνθρωπος με μεγάλη γνώση της αγοράς, ο Ιωάννης Ρούδας, επικεφαλής του τομέα κατεψυγμένων προϊόντων του Switz Group, μιλώντας για προϊόντα όπως κρουασάν με υψηλότερη περιεκτικότητα σε βούτυρο ή κρουασάν σε διάφορα σχήματα, για τα οποία παρατηρείται ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην αγορά.

Τα παραδείγματα του Overoll και του Estrella

Την τάση αυτή δείχνει και η επιτυχία της αλυσίδας Overoll, που με «όχημα» το κρουασάν σε δημιουργικές εκδοχές ξεκίνησε το 2020 στο κέντρο της Αθήνας και έκτοτε έχει επεκταθεί με καταστήματα σε διάφορες περιοχές της πρωτεύουσας, καθώς και στη Θεσσαλονίκη και στην Κύπρο, όπου μάλιστα την ερχόμενη Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου πραγματοποιούνται εγκαίνια στο δεύτερο κατάστημα Overoll της Λευκωσίας, μέσα στο εμπορικό κέντρο Mall of Cyprus.Είχε βέβαια προηγηθεί μία άλλη αλυσίδα που απέκτησε μεγάλη φήμη χάρη σε μία δημιουργική εκδοχή του κρουασάν: η θεσσαλονικιώτικη Estrella, που με την καινοτομία του «μπουγατσάν» (μπουγάτσα + κρουασάν) κέρδισε το κοινό και πλέον έχει αναπτυχθεί ταχύτατα, ανοίγοντας μάλιστα μέσα στο 2024 και μία τρίτη αγορά μετά την Ελλάδα και την Κύπρο, αυτήν της Πορτογαλίας, με ένα εστιατόριο εντός του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Domes Lake Algarve Autograph Collection στην τουριστική περιοχή Αλγκάρβε.

Τα κατεψυγμένα κρουασάν και το νέο «briochant»

Όμως το κρουασάν είναι δημοφιλές και στο λιανεμπόριο. Πέρα από τη συνηθισμένη εκδοχή του συσκευασμένου κρουασάν, με brands όπως 7Days, Molto, Champion που μετρούν πολλά χρόνια παρουσίας στο ράφι, τα τελευταία χρόνια διαφαίνεται μία αυξημένη ζήτηση και για τα κατεψυγμένα κρουασάν, είτε αλμυρά είτε γλυκά, με δύο μεγάλες εταιρείες του κλάδου, τη Χρυσή Ζύμη και την Alfa, να έχουν λανσάρει τέτοια προϊόντα στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ.Βέβαια, το κρουασάν είναι ένα πολύ «εύπλαστο» και ευπροσάρμοστο προϊόν, όπως δείχνει και το παράδειγμα του «μπουγατσάν», κι έτσι κατά καιρούς εμφανίζονται και νέα προϊόντα που συνδυάζουν το κρουασάν με κάποιο άλλο στοιχείο. Έτσι, όπως πληροφορείται το FOODReporter, μία από τις σημαντικότερες εταιρείες κατεψυγμένων προϊόντων έχει στα σκαριά κάτι καινούργιο: το «briochant» (μπριοσάν), το οποίο συνδυάζει μπριός και κρουασάν. Αποδεικνύοντας έτσι ότι οι δυνατότητες δημιουργίας νέων προϊόντων με βάση το κρουασάν είναι αστείρευτες.

Σπύρος Πιστικός, Foodreporter