Μπορεί τα έπιπλα να εξακολουθούν να αποτελούν το core business των IKEA, ωστόσο ο τομέας του φαγητού μόνο αδιάφορος δεν είναι για τη διοίκηση του ομίλου, καθώς, όπως είχε πει και ο ιδρυτής του σουηδικού κολοσσού, Ingvar Kamprad, «είναι δύσκολο να κάνεις δουλειά με κάποιον που έχει…άδειο στομάχι». 

Σημειώνεται ότι στην περυσινή χρήση, τα καταστήματα ταχυφαγίας και πώλησης τροφίμων στα ΙΚΕΑ έκαναν τζίρο €2,15 δισ., ποσό που αντιπροσωπεύει περίπου το 5,55% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. 

Αναφορικά με την Ελλάδα, όπως γράφει το FnB Daily με πληροφορίες από τη διοίκηση της εταιρείας, ο τζίρος των καταστημάτων ταχυφαγίας και των εστιατορίων, που φιλοξενούνται μέσα στα IKEA, διαμορφώνεται ως εξής: 

DATA - IKEA GREECE (σε εκ. ευρώ) 

2019 Συνολικός τζίρος: 300 

Food: 20 % συνολικού τζίρου: 6,5%-7% 

Στόχος 2020 Food: 10% συνολικού τζίρου 

Ακολουθώντας την τάση της εποχής τα IKEA έχουν μπει δυναμικά και στην κατηγορία των plant -based προϊόντων. Η εταιρεία σχεδιάζει τον Αύγουστο να λανσάρει νέα φυτικά κεφτεδάκια, που θα έχουν την ονομασία plant balls. 

Τα νέα κεφτεδάκια δεν θα περιέχουν ζωικά υπολείμματα και θα έχουν ως βάση τους τα λαχανικά. Τα νέα “plant balls” έχουν φτιαχτεί για να μοιάζουν και να έχουν τη γεύση κρέατος, ενώ για την παραγωγή τους χρησιμοποιούνται • Πρωτεΐνη μπιζελιού (το βασικό συστατικό του Beyond Burger) • Βρώμη • Μήλα • Πατάτες 

Σύμφωνα με τον σουηδικό κολοσσό, το αποτύπωμα άνθρακα του προϊόντος αυτού είναι 95% χαμηλότερο από ένα παραδοσιακό κεφτεδάκι. 

Το νέο προϊόν θα μπει και στην Ελλάδα, σύμφωνα με στέλεχος της αλυσίδας «η στροφή σε plant based προϊόντα θα επιβεβαιωθεί μέσα στο 2020 και με άλλες προτάσεις στα εστιατόρια του IKEA και στα ράφια των σουηδικών supermarket, που βρίσκονται στα καταστήματα» προσθέτοντας πως «στόχος μας είναι να προσελκύσουμε ακόμη περισσότερους καταναλωτές που προσέχουν τη διατροφή τους». 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η IKEA λάνσαρε για πρώτη φορά veggie balls το 2015 (!) τα οποία περιείχαν ένα μείγμα ρεβιθιού, πράσινου μπιζελιού και καρότου, ωστόσο φέτος, όπως επισήμανε ο Michael La Cour. Managing Director της IKEA Food Services AB, θα αναπτυχθεί ένα πιο ρεαλιστικό vegan κεφτεδάκι από εναλλακτική πρωτεΐνη.

Πουλήθηκαν 1 δισ. κεφτεδάκια

Τα κεφτεδάκια είναι ένα από τα πλέον δημοφιλή πιάτα του IKEA, καθώς πέρυσι πουλήθηκαν πάνω από 1 δισ. τεμάχια! Θα είναι διαθέσιμα στα εστιατόρια των καταστημάτων, ωστόσο οι καταναλωτές θα μπορούν να τα αγοράζουν και κατεψυγμένα στα blue box stores. 

Η IKEA δοκίμασε vegetarian versions και σε άλλα φαγητά της. Τον Αύγουστο του 2018 λάνσαρε το veggie hot dog, το οποίο στην πρώτη του χρονιά

εμφάνισε πωλήσεις 10 εκατομμυρίων τεμαχίων, τα οποία, όπως χαρακτηριστικά τονίζεται από τους ανθρώπους της εταιρείας, «αν ενωθούν θα μπορούσαν να καλύψουν μία απόσταση 1.500 χλμ, ισοδύναμη από το Älmhult (έδρα του πρώτου καταστήματος IKEA) μέχρι τη Μόσχα.»

Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr με πληροφορίες από FnB