Στην κυκλοφορία παραδίδονται σήµερα, έως αργά το απόγευµα, τα υπολειπόµενα 18 χιλιόµετρα του νότιου τµήµατος του Ε65 και τα πρώτα 25 χιλιόµετρα του βόρειου.
Ετσι δηµιουργείται ένας ενιαίος αυτοκινητόδροµος 136 χιλιοµέτρων, από τη Λαµία έως την Καλαµπάκα.
Τα εγκαίνια (Λαμία ώρα 10 π.μ. παρουσία Μητσοτάκη) συνοδεύονται και από την έναρξη λειτουργίας του τρίτου µετωπικού σταθµού διοδίων στον άξονα, µε το συνολικό κόστος της διαδροµής για ένα Ι.Χ. να ανέρχεται σε 8,20 ευρώ.
Ο «αυτοκινητόδροµος Κεντρικής Ελλάδας», ή Ε65, δεν ξέφυγε από την «κατάρα» των έργων παραχώρησης στη χώρα µας. Αρχικά σχεδιάστηκε ως ενιαίο έργο, κατόπιν το 2013 αποφασίστηκε να προχωρήσει µόνο το κεντρικό, εύκολο τεχνικά κοµµάτι του (Ξυνιάδα - Τρίκαλα) και τα άλλα δύο να «αναβληθούν» και να ανατεθούν το 2019 και 2021 αντίστοιχα. Το νότιο τµήµα, από Λαµία έως Ξυνιάδα, που παραδίδεται σήµερα, έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν από 2,5 χρόνια, στα τέλη του 2021. Αντ’ αυτού, είχε στα τέλη του 2020 δοθεί σε κυκλοφορία ένα µικρό τµήµα του (από τη Λαµία έως τον κόµβο Καρπενησίου, 14,5 χλµ.).
Οσον αφορά τα υπόλοιπα 18 χλµ., από τον κόµβο Καρπενησίου έως την Ξυνιάδα, η ΤΕΡΝΑ αρχικά επικαλέστηκε τον κορωνοϊό, κατόπιν τις κακοκαιρίες «Ιανός» και «Daniel» και τέλος, ύστερα από πολύµηνη διαφωνία µε το ∆ηµόσιο, την αλλαγή χάραξης που επιβλήθηκε σε µικρό τµήµα του έργου πριν από τη σήραγγα Οθρυος. Το συνολικό αποτέλεσµα όλων αυτών των παραγόντων ήταν το νότιο τµήµα του Ε65 να παραδοθεί 2,5 χρόνια µετά το αρχικό χρονοδιάγραµµα.
Μεγάλη καθυστέρηση παρουσιάζει η κατασκευή και του βόρειου τµήµατος του Ε65, έως την Εγνατία Οδό. Το έργο έπρεπε σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα να παραδοθεί το φετινό καλοκαίρι, ωστόσο χθες παραδόθηκαν τα πρώτα 25 χλµ., από Τρίκαλα έως Καλαµπάκα. Σύµφωνα µε τους υπεύθυνους του έργου, τα υπόλοιπα 46 χλµ. θα ολοκληρωθούν στην καλύτερη περίπτωση στα τέλη του 2025 – το πιθανότερο είναι στα µέσα του 2026.
Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Γιώργο Λιάλιο, Καθημερινή)