Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τα εγκαίνια και τη λειτουργία των σηράγγων των Τεμπών και οι δυσλειτουργίες είναι εμφανείς, αποδεικνύοντας ότι υπήρξε βιασύνη στην παράδοσή τους. Πέρυσι στις 6 Απριλίου, παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα  του υπουργού  Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και της επιτρόπου περιφερειακής πολιτικής Κορίνας Κρέτσου είχε πραγματοποιηθεί η τελετή των εγκαινίων για τις τρεις σήραγγες, δύο στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα και μάλιστα με 300 επίσημους καλεσμένους, ζωντανή έντεχνη μουσική στην αρχή και στο τέλος πλούσιο μπουφέ με λαϊκό γλέντι......

 Ωστόσο έκτοτε, μία φορά περίπου το μήνα οι σήραγγες κλείνουν τα βράδια για 2-3 ημέρες για "συντήρηση εν λειτουργία" όπως είναι η επίσημη αιτιολογία από την κοινοπραξία. Η αλήθεια είναι πως έχοντας παραδοθεί η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα των Βαλκανίων μήκους 6 χιλιομέτρων (για την ακρίβεια δίδυμο σηράγγων αφού η μία έχει κατεύθυνση προς Αθήνα και η άλλη προς Θεσσαλονίκη) φαίνεται πως υπάρχουν αστοχίες σε ότι αφορά τουλάχιστο την απαγωγή των καυσαερίων (διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του μολύβδου κλπ) και αυτός είναι ίσως και ο λόγος πέρα από τα ηλεκτρομηχανολογικά της λειτουργίας, που απαιτείται συχνά- πυκνά να κλείνουν οι σήραγγες για διορθώσεις.

 Η προχειρότητα και η βιασύνη βέβαια έχει να κάνει και με το γεγονός ότι η σήμανση από τον Πλαταμώνα για τα παράλια της Λάρισας είναι ελλιπής, αλλά κυρίως ότι ο κόμβος στον Πυργετό παραμένει ημιτελής με αποτέλεσμα για δεύτερη συνεχόμενη καλοκαιρινή σεζόν η πρόσβαση από τον Βορρά προς τις παραλίες των δήμων Τεμπών και Αγιάς να είναι προβληματική ...

 Η κοινοπραξία αφήνει να εννοηθεί ότι για να παραδώσει τη μελέτη του ολοκληρωμένου κόμβου απαιτεί την λειτουργία διοδίων και στην εναλλακτική διαδρομή εντός της κοιλάδας των Τεμπών, βασιζόμενη στην αναθεωρημένη σύμβαση.

Ωστόσο δεν έχει πάρει την έγκριση από το υπουργείο,αφού έχει υπάρξει αρνητική απόφαση από το Περιφερειακό Συμβούλιο και τα δημοτικά συμβούλια Τεμπών και Αγιάς για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο θέμα της τοποθέτησης διοδίων εντός της κοιλάδας. Και φυσικά οι καταστηματάρχες των παραλίων είναι εκείνοι που αισθάνονται όμηροι των εκβιασμών που η κοινοπραξία θέτει προς την κυβέρνηση, καθώς κινδυνεύουν να χάσουν τουλάχιστο δύο με τρεις καλοκαιρινές σεζόν ακόμη, καθώς η μελέτη του κόμβου δεν έχει ακόμη παραδοθεί από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Η σπουδή λοιπόν και η προχειρότητα στο να εγκαινιαστούν έργα χωρίς ακόμη να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις συμβάσεις, αλλά και αστοχίες τεχνικές χαρακτηρίζουν ένα χρόνο μετά τη λειτουργία των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας. Και όλα αυτά ενώ προχωρά ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, από μία κυβέρνηση που όντας στην αντιπολίτευση στήριζε το κίνημα κατά των διοδίων, αλλά και από μία αντιπολίτευση που ως κυβέρνηση είχε προσφέρει στις διάφορες κοινοπραξίες γη και ύδωρ...

thessaliatv.gr