Οι ευεργετικές συνέπειες κάθε μεγάλου έργου εμφανίζονται ακόμα και στο διάστημα της προετοιμασίας του για την έναρξη των εργασιών. Το εργοτάξιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τον βόρειο Ε65 κατασκευάζεται ήδη στην περιοχή της Βασιλικής, ενώ ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει τη μόνιμη εγκατάσταση στην περιοχή της Καλαμπάκας, για περίπου μια τριετία, δεκάδων στελεχών που θα απασχοληθούν στις εργασίες του νέου αυτοκινητόδρομου .
Η εξέλιξη αυτή έχει ήδη αναδείξει την έντονη ανάγκη για στέγαση των εμπλεκομένων στο τεχνικό μέρος, την ώρα που στην πόλη της Καλαμπάκας δεκάδες σπίτια έχουν ήδη ενοικιαστεί, ενώ η αναζήτηση ελεύθερων διαμερισμάτων συνεχίζεται με τα αποτελέσματα όμως να είναι πενιχρά.
Ενδεχομένως λύση να δοθεί και από μικρά ξενοδοχεία τα οποία, στην προοπτική μιας μακροχρόνια μίσθωσης, θα διαθέσουν τα δωμάτιά τους σε χαμηλές τιμές για εργαζόμενους που θα απασχοληθούν στην κατασκευή του Ε65.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αθρόες είναι και οι προσλήψεις εργατικού προσωπικού από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τόσο από την περιοχή του Δήμου Μετεώρων όσο και από τα Τρίκαλα. Στο έργο εμπλέκονται και πολλοί υπεργολάβοι, κάτι αρκετά συνηθισμένο στην πολιτική της εταιρείας του Γιώργου Περιστέρη.
Οι εργασίες που θα ξεκινήσουν τον Ιούλιο είναι σύνθετες και ενδιαφέρουσες.
Από τεχνικής απόψεως, το τμήμα περιλαμβάνει δύο σήραγγες (στο 137ο χλμ. και στο 176ο χλμ.), 20 γέφυρες και 6 ανισόπεδους κόμβους (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενά, Οξύνεια, Αγιόφυλλο - Καρπερό και Εγνατία).
Επίσης θα περιλαμβάνει δύο σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό), έναν μετωπικό σταθμό διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικούς (στους κόμβους Τρικάλων, Καλαμπάκας και Αγιόφυλλου - Καρπερού).
Από οικονομικής απόψεως, όπως συνέβη και με το νότιο τμήμα (Λαμία - Ξυνιάδα) του Ε65, το βόρειο τμήμα θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και κατόπιν θα παραχωρηθεί για λειτουργία στην παραχωρησιούχο, την «Κεντρική Οδό». Αν το κόστος λειτουργίας δεν καλύπτεται από τα έσοδα του τμήματος (από τον σταθμό διοδίων και τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών που περιλαμβάνει), το Δημόσιο θα καλύπτει το υπόλοιπο (η Επιτροπή ενέκρινε την παροχή επιπλέον χρηματοδότησης από το Δημόσιο έως 38 εκατ. ευρώ σε βάθος 25ετίας).
Οσον αφορά την εξέλιξη του έργου, σύμφωνα με την ΤΕΡΝΑ, σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες, έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις (για το υπόλοιπο βρίσκονται σε εξέλιξη), οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες.
Υπενθυμίζεται ότι το βόρειο ήταν το ένα από τα δύο τμήματα του Ε65 που «κόπηκαν» κατά την επανεκκίνηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013. Το μεσαίο (Ξυνιάδα - Τρίκαλα) έχει κατασκευαστεί και λειτουργεί από το 2017, ενώ το νότιο (Λαμία Ξυνιάδα) βρίσκεται σήμερα υπό κατασκευή, με την ολοκλήρωσή του να τοποθετείται το 2022. Το βόρειο τμήμα είναι ημιτελές: από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα είχε κατασκευαστεί το 25% (γεγονός που θα κάνει δυνατή και την ταχύτερη παράδοσή του, αν αυτό συμφωνηθεί), ενώ η πρόοδος του υπολοίπου βρίσκεται στο 7%.
ΑΠΟΣΤΑΣΗ - Διάρκεια ταξιδιού σε ώρες
Λαμία – Εγνατία Οδός: 01:45’
Αθήνα – Γρεβενά: 04:00
Αθήνα – Μέτσοβο: 04:00
Αθήνα – Καστοριά: 04:35’
Αθήνα – Κοζάνη: 04:30’
Αθήνα – Καρπενήσι: 03:00
Αθήνα – Τρίκαλα: <03:00
Αθήνα – Καρδίτσα: 02:35
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr