Ώθηση στις πωλήσεις παγωτού στην Ελλάδα στα σούπερ μάρκετ κατά 4% σε αξία, έφερε για το σύνολο του 2020 η αυξημένη ζήτηση από τους καταναλωτές για κατανάλωση κατ’ οίκον. Το συγκεκριμένο συμπέρασμα προκύπτει από στοιχεία της Nielsen που επεξεργάστηκε o Δημήτρης Βελισσαρίδης, Senior Client Delivery Analyst, NielsenIQ.
Με βάση τα ίδια στοιχεία τα οικογενειακά παγωτά καθορίζουν την ανάπτυξη για το σύνολο της αγοράς παγωτού στην Ελλάδα στο οργανωμένο λιανεμπόριο, αποτελώντας κατηγορία που καταναλώνεται κατεξοχήν στο σπίτι. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα οικογενειακά παγωτά κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων κατά 6,8% εντός του 2020.
Ταυτόχρονα και οι πολυσυσκευασίες κινήθηκαν ανοδικά τόσο εντός της περασμένης χρονιάς, όσο και κατά τη διάρκεια της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2021, αποτελώντας επίσης μία κατηγορία που ευνοείται από την κατανάλωση στο σπίτι εν αντιθέσει με την κατηγορία των μονών συσκευασιών, η οποία κατέγραψε πτώση. Έντονη ανάπτυξη για το σύνολο της κατηγορίας στο πρώτο τρίμηνο του 2021 Επιπλέον, ισχυρή διαδρομή καταγράφουν τα παγωτά στο σύνολό τους και στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς με ποσοστό 45,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η οποία ωστόσο είχε να αποτυπώσει συγκεκριμένες και ιδιαίτερες συνθήκες αγοράς που σχετίζονταν με την έναρξη εκδήλωσης της πανδημίας στην Ελλάδα και την αγορά συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων με μακρά ημερομηνία λήξης από τους καταναλωτές.
Ανοδικά η ηπειρωτική Ελλάδα έναντι των τουριστικών περιοχών - νησιών Εξετάζοντας την κίνηση των παγωτών κατά περιοχή στα στοιχεία της Nielsen αποτυπώνεται ανάπτυξη στην Πελοπόννησο και την Κεντρική Ελλάδα, ενώ οι τουριστικές περιοχές όπως για παράδειγμα η Κρήτη παρουσίασαν περιορισμένη κατανάλωση λόγω των περιορισμένων μετακινήσεων και της έντονα επηρεασμένης από την πανδημία τουριστικής κίνησης.
Γιώργος Λαμπίρης Foodreporter