Στο κλείσιμο της βάσης των Χανίων θα προχωρήσει ο ιρλανδικός αερομεταφορέας Ryanair, στο πλαίσιο της μείωσης των δρομολογίων εσωτερικού στην Ελλάδα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Όπως αναφέρεται, η κίνηση αυτή εντάσσεται στην απόφαση για μείωση των δρομολογίων εσωτερικού στην Ελλάδα. Γι'αυτό από 1η Ιουνίου θα μεταφερθούν δύο συνολικά αεροσκάφη από την Αθήνα και τα Χανιά σε βάσεις της στη Γερμανία, όπου και η Ryanair επεκτείνει τις υπηρεσίες. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η Ryanair θα σταματήσει να πετάει από 1η Ιουνίου από την Αθήνα προς τα Χανιά και αντίστροφα, διατηρώντας τις πτήσεις της από την ελληνική πρωτεύουσα προς Μύκονο, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Ryanair, η βάση στα Χανιά θα κλείσει, με συνέπεια την ακύρωση τεσσάρων πτήσεων χαμηλής συχνότητας από τα Χανιά προς το Κατόβιτσε, το Μέμινγκεν, τη Βενετία Τρεβίσο και το Βίλνιους. Η Ryanair θα συνεχίσει τις υπηρεσίες της από Αθήνα προς Μύκονο, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη αυτό το καλοκαίρι. Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια εσωτερικού στην Ελλάδα θα ακυρωθούν από 1η Ιουνίου.
"Δυστυχώς, οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων, στην πλειοψηφία τους, ενθαρρύνουν τα δρομολόγια μόνο το καλοκαίρι και μόνο σε διεθνείς προορισμούς, τα οποία απαιτούν λιγότερα αεροσκάφη στην Ελλάδα. Συνεπώς, δύο αεροσκάφη θα μεταφερθούν από την Ελλάδα στη Γερμανία, όπου μπορούν να επιτύχουν υψηλότερη απόδοση σε ετήσια βάση. Η Ryanair παραμένει ανοικτή σε συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς εκμετάλλευσης των αεροδρομίων για την δημιουργία σχεδίου ανάπτυξης, το οποίο θα αφορά όλες τις αεροπορικές εταιρείες, και θα υποστηρίζει πτήσεις καθ’όλο το έτος και θα δικαιολογεί επιπλέον αεροσκάφη με μόνιμη βάση στα ελληνικά αεροδρόμια” δήλωσε ο Διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ της Ryanair για την Ανατολική Μεσόγειο Νικόλαος Λάρδης.
Υπήρξε η πρώτη βάση της Ryanair στην Ελλάδα
Πάντως, τον Δεκέμβριο του 2012 οπότε οι επικεφαλής της Ryanair ανακοίνωναν τη δημιουργία της πρώτης βάσης της αεροπορικής στην Ελλάδα, στο αεροδρόμιο "Ιωάννης Δασκαλογιάννης” των Χανίων, οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων φαίνεται ότι δεν αποτελούσαν πρόβλημα.
Τότε οι επικεφαλής της εταιρείας έκαναν λόγο για οφέλη, ύψους 250 εκατ. ευρώ, για την τοπική οικονομία της Κρήτης, με τη βάση των Χανίων να αποτελεί επένδυση ύψους 70 εκατ. ευρώ. Η Ryanair είχε υπολογίσει ότι η βάση των Χανίων, που λειτουργούσε από τον Απρίλιο του 2013, θα δημιουργήσει 500 νέες θέσεις εργασίας.
"Από το αεροδρόμιο των Χανίων θα εξυπηρετούνται συνολικά 26 ευρωπαϊκοί προορισμοί (ανάμεσά τους το Μιλάνο, το Λονδίνο και το Εδιμβούργο), εκ των οποίων οι 11 είναι καινούργιοι. Μεταξύ αυτών θα είναι και η Θεσσαλονίκη. Οι υπόλοιπες νέες γραμμές θα αφορούν τα αεροδρόμια Billund στη Δανία, της Βρέμης και του Memmingen στη Γερμανία, του Μπρίστολ στην Αγγλία, του Αϊντχόφεν, της Μασσαλίας, της Βενετίας, της Βαρσοβίας και του Katowice στην Πολωνίας και τέλος το αεροδρόμιο Vilnius της Λιθουανίας” είχε, τότε, ανακοινώσει η Ryanair.
Δημ. Δελεβέγκος (Capital.gr)