Πακέτο κινήτρων για τους υποψήφιους επενδυτές στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και της Νέας Αγχιάλου, που θα περιλαµβάνει φορολογικά, αδειοδοτικά και άλλα κίνητρα προκειµένου να γίνουν οι επενδύσεις που απαιτούνται σε αυτά, σχεδιάζει το Υπερταμείο καθώς οι δυνατότητές τους είναι περιορισμένες. Ωστόσο, κατά ορισµένες πληροφορίες, που επικαλείται η εφημερίδα Καθημερινή, ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από περισσότερους του ενός ξένους οµίλους για τη διεκδίκηση της παραχώρησης πακέτο, δηλαδή και των 22 αεροδροµίων µαζί.
Ήδη στο θέμα της παραχώρησης γίνονται βήματα καθώς ύστερα από σχετικό διαγωνισµό προσελήφθη ως χρηµατοοικονοµικός σύµβουλος για την αξιοποίηση των 22 αεροδροµίων η Eurobank και ο τεχνικός σύµβουλος η «∆οξιάδης & Συνεργάτες», ενώ το έργο του νοµικού συµβούλου ανέλαβε η «YLP & DVLAW». Εργο τους είναι η εκτίµηση της κατάστασης των αεροδροµίων και των σχετικών επενδύσεων που απαιτούνται και η επικαιροποίηση της προ µερικών ετών µελέτης της KANTOR για τα 22 αεροδρόµια. Εκτός του θεσσαλικού στη Νέα Αγχίαλο, πρόκειται για τα αεροδρόµια Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήµνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Καλύµνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλορίζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης. Τα περισσότερα χρειάζονται σοβαρές επενδύσεις τόσο σε τερµατικούς σταθµούς και διαδρόµους, όσο και στον ηλεκτρονικό και τον µηχανολογικό εξοπλισµό τους.
Αν εξαιρεθούν τα αεροδρόµια στην Πάρο, τη Νάξο και την Αλεξανδρούπολη, για τα υπόλοιπα υπάρχουν επιφυλάξεις για το κατά πόσον ακόµη και σε πλήρη ανάπτυξη µπορούν να στηρίξουν µεγάλα επενδυτικά προγράµµατα. Για τον συγκεκριµένο λόγο οι σύµβουλοι που προσέλαβε το Υπερταµείο καλούνται να εισηγηθούν µοντέλο βέλτιστης αξιοποίησης: αν δηλαδή θα παραχωρηθούν όλα µαζί en bloc ή σε επιµέρους οµάδες.
Zήσης Ηρείωτης thessaliaeconomy.gr