Η επιθυμία να καλυφθεί στο έπακρο η αυξημένη ζήτηση για ετικέτες υψηλής ποιότητας, οδηγεί τους οινοπαραγωγούς στη χρήση νέων τεχνολογιών για την προσαρμογή των ετικετών στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Το δρόμο έχει δείξει ήδη η Delhaize, μέσω της Vivino, αλλά η αγορά προσανατολίζεται στην επαυξημένη χρήση σουιτών όπως AND (Application Delivery Network).
Στα πρότυπα της Coca Cola, που κυκλοφόρησε συσκευασίες που αναγράφουν ονόματα, οι οινοπαραγωγοί σχεδιάζουν να προχωρήσουν τις προσωποιημένες ετικέτες ένα βήμα παρακάτω, χρησιμοποιώντας προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών, με την αξιοποίηση αλγορίθμων.
Το παράδειγμα δίνει η γαλλική Vignerons Catalans , που ετοιμάζεται να λανσάρει το Muscat de Noël με το σήμα της σε ποικίλες παραλλαγές. Χρησιμοποιώντας ψηφιακό σύστημα εκτύπωσης, τα χρώματα, τα μοτίβα και οι γραμματοσειρές ποικίλλουν, προσαρμόζοντας την ετικέτα στα γούστα του καταναλωτή.
Η ανάγκη για πληροφόρηση και ανακάλυψη νέων ποικιλιών αποτελεί επίσης μια πολύ ισχυρή και αυξανόμενη τάση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της WSET, του μεγαλύτερου παρόχου πιστοποιήσεων κρασιού, αποσταγμάτων και σάκε, ο αριθμός των σπουδαστών που θα εκπαιδευτούν στον κλάδο του κρασιού θα αυξηθεί αυτή τη σεζόν κατά 13,5%, με ώθηση και από τις νέες τεχνολογίες. Στα ύψη η ζήτηση για βιολογικά
Στην κορυφή αυτών των τάσεων είναι η υπεύθυνη κατανάλωση, η οποία σίγουρα δεν είναι νέα, αλλά αναμφίβολα αυξάνεται. Η υπεύθυνη κατανάλωση μεταφράζεται σε αυξανόμενη ζήτηση για βιολογικά κρασιά και για ετικέτες δίκαιου εμπορίου. Το δρόμο δείχνει το Βέλγιο, όπου η ζήτηση για βιολογικά κρασιά είναι αναμφισβήτητα μεγάλη, σε κάβες αλλά και μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Η σημαντικότητα της ευκολίας και της πρακτικότητας μεταφράζεται επίσης στη στροφή της διανομής του οίνου σε convenience καταστήματα. Έλλειψη πληροφόρησης Παραμένει περίπλοκο όμως για τον καταναλωτή και εξακολουθεί να βρίσκεται σε σύγχυση ως προς την έννοια των όρων όπως φυτοπροστατευτικές παρεμβάσεις, φυσικό, βιώσιμο, βιοδυναμικό, βιολογικό.
Η αγορά αναμένει ότι το 2019 ο τομέας θα καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές να γνωρίζουν τι αγοράζουν.
foodreporter