Νέες συνθήκες θα δημιουργηθούν στην αγορά εργασίας μετά το lockdown της δραστηριότητας σε πολλούς κλάδους της οικονομίας, δημιουργώντας νέα δεδομένα, τα οποία θα είναι περισσότερο ορατά μετά την ομαλοποίηση της λειτουργίας της αγοράς.
Σε κάθε περίπτωση, η έρευνα της Randstad δείχνει ότι, μέχρι στιγμής και έχοντας διανύσει 10 περίπου ημέρες με το σταδιακό κλείσιμο τμημάτων της αγοράς, δεν έχει παρατηρηθεί μείωση στη ζήτηση προσωπικού, αξιολογώντας τον συνολικό αριθμό των αγγελιών που είναι δημοσιευμένες. …
Θεωρείται, όμως, δεδομένο ότι η συνολική ζήτηση προσωπικού αναμένεται φυσιολογικά να μειωθεί τις επόμενες εβδομάδες, δεδομένου ότι κλάδοι, όπως ο τουρισμός και η εστίαση, θα παραμείνουν, τουλάχιστον έως το τέλος Απριλίου, σε παύση λειτουργίας.
Συγκεκριμένοι κλάδοι, ωστόσο, που συνεχίζουν να λειτουργούν, έχουν μεγαλύτερο βάρος και εύρος δραστηριότητας στις σημερινές συνθήκες, παρουσιάζοντας αύξηση στη ζήτηση.
Στο +50% τα logistics
“Για το Μάρτιο, παρατηρούμε ότι οι ανάγκες σε προσωπικό καταστημάτων και εργατικό δυναμικό (pickers, οδηγοί, αποθηκάριοι, χειριστές μηχανών) έχουν αυξηθεί. Στον τομέα των logistics, παρατηρείται αύξηση 50%.
Το ποσοστό αυξάνει κατά πολύ η ζήτηση, που υπάρχει για οδηγούς και διανομείς, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί”, υπογραμμίζει ο Γιάννης Γκιμούσης, Regional Manager, Randstad Hellas. +40%
Το retail
Παράλληλα, αύξηση 40% παρατηρείται και στον τομέα του λιανικού εμπορίου, λόγω της μεγάλης ζήτησης για προσωπικό καταστημάτων, που καταγράφεται σε όλες τις επιχειρήσεις, οι οποίες σχετίζονται με το τρόφιμο, όπως τα Super Markets. Ήδη, πολλές αλυσίδες Super Market έχουν δημοσιεύσει νέες αγγελίες για άμεση κάλυψη αναγκών σε προσωπικό. ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΤΗΣΗ ΙΤ & DIGITAL MARKETING ΛΟΓΩ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ Σημαντική αύξηση σε ζήτηση προσωπικού παρουσιάζεται επίσης σε οδηγούς αποθηκάριους και χειριστές μηχανημάτων, κυρίως από βιομηχανίες τροφίμων, σε προσωπικό φαρμακείων. Μικρότερη αύξηση, 5-7%, βλέπουμε στους τομείς του ΙΤ και του Digital Marketing.
Όπως σημειώνει ο κ. Γκιμούσης, “το IT και το digital marketing αποτελούν δύο τομείς, οι οποίοι συνεχίζουν να παρουσιάζουν ζήτηση, κυρίως λόγω του μεγάλου ποσοστού αυτονομίας που έχουν, καθώς οι επαγγελματίες του κλάδου μπορούν να εργαστούν από οπουδήποτε, ενώ μεγάλη είναι και η ανάγκη προώθησης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών των εταιρειών, γεγονός που αυξάνει ακόμη περισσότερο τη ζήτηση.
Επίσης, μεγάλη είναι και η ζήτηση για τεχνικούς συστημάτων, καθώς οι εταιρείες καλούνται να υποστηρίξουν τη λειτουργία τους με απομακρυσμένη εργασία, λόγω των συνθηκών που επικρατούν”.
Σημειώνεται, επίσης, ότι άλλοι κλάδοι, όπως τα οικονομικά και οι διοικητικός τομέας, φαίνεται προς το παρόν να έχουν κινητικότητα, λόγω του ότι επιχειρήσεις δημοσιεύουν ακόμη θέσεις εργασίας.
FnB