Επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ θα κάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα επόμενα τρία με πέντε χρόνια και την ίδια στιγμή αναλαμβάνει ρόλο να «τρέξει» τον κρατικό ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, έτσι ώστε να προχωρήσουν στην επιτάχυνση των έργων για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών.
H Ferrovie dello Stato Italiane, ελέγχει πλέον την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θέλει να τα αλλάξει όλα αλλά η κατάσταση του σημερινού σιδηροδρομικού δικτύου, λειτουργούν ως τροχοπέδη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης υποστήριξε χθες (19/12), κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους δημοσιογράφους, πως τυχόν νέες καθυστερήσεις στην παράδοση των σιδηροδρομικών έργων θα δημιουργήσουν προβλήματα στον ιταλικό όμιλο.
Ανέφερε πως οι Ιταλοί έχουν λάβει γραπτές και προφορικές δεσμεύσεις για την παράδοση συγκεκριμένων έργων, τα οποία στην περίπτωση που δεν υλοποιηθούν στην ώρα τους, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν διεκδικήσεις και αποζημιώσεις για την καθυστέρηση των έργων.
Ο κ. Φίλιππος Τσαλίδης έκανε σαφές ότι οι καθυστερήσεις στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου θα οδηγούν σε «δυσφήμηση» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς δεν θα είναι σε θέση να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες.
Ο κ.Τσαλίδης είπε για την υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης, η οποία αναμένεται να αυξήσει τις δυνατότητες του σιδηροδρομικού δικτύου και παράλληλα θα μειώσει το κόστος μεταφοράς.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει λάβει γραπτές δεσμεύσεις από τον ΟΣΕ για την ολοκλήρωση της γραμμής Πειραιάς – Αθήνα και της γραμμής Τιθορέα – Λιανοκλάδι μέχρι τέλος Ιανουαρίου του 2018.
Με βάση τις ίδιες γραπτές δεσμεύσεις το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα παραδοθεί με ηλεκτροκίνηση στα τέλη Μαρτίου αλλά η μία γραμμή.
Οι προφορικές δεσμεύσεις αφορούν την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρο το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι τον Ιούνιο του 2018 και ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης μέχρι το τέλος του επόμενους έτους.
Όσο για τους δύο άξονες του προαστιακού (Κιάτο – Αεροδρόμιο και Πειραιάς – Χαλκίδα) είπε πως λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση μόνο στο τμήμα ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) – Αεροδρόμιο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε ότι η κατάσταση του δικτύου είναι κακή και αναφέρθηκε στα όσα συμβαίνουν στο τμήμα Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, μήκους 70 χιλιομέτρων.
Υπάρχουν δέκα βραδυπορίες, δηλαδή τμήματα όπου οι συρμοί κατεβάζουν ταχύτητα σε ορισμένα από τα οποία η ανώτερη ταχύτητα είναι τα δέκα χιλιόμετρα την ώρα.
Ανέφερε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ και προσδοκά να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών των σιδηροδρόμων με νέα τρένα που θα διαθέτουν wifi.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε, είτε η εταιρεία, είτε η μητρική (Ferrovie) θα υποβάλλουν δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ).
Για το νέο διαγωνισμό με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) που αφορά το υπόλοιπο τμήμα του εμπορευματικού συγκροτήματος του Θριασίου, όπως οι αποθήκες Κ1 και Κ2 για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δικαίωμα προαίρεσης, ο κ.Τσαλίδης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με την κινεζική Cosco.
Επίσης ανακοίνωσε ότι στις αρχές του νέου έτους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προχωρήσει στην πρόσληψη 60 μηχανοδηγών καθώς και επιπλέον προσωπικού συγκεκριμένων ειδικοτήτων όπως στα χρηματοοικονομικά, στο στρατηγικό σχεδιασμό και στην τεχνολογία.
Τέλος να σημειωθεί ότι η εταιρεία θα κυκλοφορήσει το δικό της ηλεκτρονικό εισιτήριο και τη δική της προσωποποιημένη κάρτα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος (bankingnews.gr)