Πτωτικές τάσεις εμφανίζει η κατανάλωση κρέατος στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποίησε η MARC, για λογαριασμό της FOOD EXPO.
ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Όπως αναφέρεται στην έρευνα, η μείωση της κατανάλωσης κρέατος από τα ελληνικά νοικοκυριά οφείλεται εν μέρει στην οικονομική στενότητα και εν μέρει σε λόγους
υγείας ή αλλαγής των διατροφικών συνηθειών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το κρεοπωλείο αποτελεί το συνηθέστερο σημείο αγοράς, αλλά ταυτόχρονα τα supermarket κερδίζουν, αργά αλλά σταθερά, μερίδιο στην αγορά κρέατος.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Τα σημαντικότερα κριτήρια για να επιλέξουν oι καταναλωτές σημείο πώλησης είναι η ποιότητα του κρέατος και η σχέση εμπιστοσύνης, ενώ τρίτο κατά σειρά κριτήριο είναι η τιμή, η σημασία της οποίας έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία κατά 12 εκατοστιαίες μονάδες.
Η απόσταση και η εξυπηρέτηση συμπληρώνουν τη λίστα των κριτηρίων επιλογής σημείου αγοράς κρέατος, με μικρότερη όμως βαρύτητα σε σχέση με το παρελθόν.
Όσοι ψωνίζουν από κρεοπωλείο έχουν ως βασικό κριτήριο την ποιότητα, ενώ ο βασικός λόγος επιλογής του supermarket είναι οι τιμές.
ΠΟΙΑ ΚΡΕΑΤΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
1. Κοτόπουλο
2. Βοδινό
3. Χοιρινό
DATA
Καταναλώνουν κρέας
1 φορά την εβδομάδα: 96%
2 φορές την εβδομάδα: 40%
Λιγότερο σε σχέση με 2-3 χρόνια πριν: 38% Το ίδιο με πριν: 54%. Περισσότερο: 7%
Aγοράζουν κρέας
Κρεοπωλείο της γειτονιάς: 68,5%
Supermarket: 21,2%
Μεγάλες κρεαταγορές: 6,5% (διπλάσιο σε σχέση με 10 χρόνια πριν)
Απευθείας από παραγωγούς: 3,5%
Όπως αναφέρεται, η κατανάλωση κοτόπουλου εμφανίζει αύξηση στα χρόνια της κρίσης.
DATA
Αγοράζουν κρέας
Βάσει ποιότητας: 44%
Διατροφική αξία-επιπτώσεις στην υγεία: 29%
Τιμή: 15%
Η ΤΙΜΗ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ
Όπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην έρευνα, η χαμηλή τιμή από μόνη της, χωρίς ένα αποδεκτό όριο ποιότητας και διατροφικής αξίας, δεν είναι αποδεκτή. Αν και η προτίμηση στα ντόπια κρέατα είναι κυρίαρχη, η προέλευση αναφέρεται μόνο από το 11% ως το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής κρέατος.
ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΟ ΝΩΠΟ
Το νωπό, χύμα κρέας, είναι κυρίαρχη προτίμηση του ελληνικού νοικοκυριού, έναντι του κατεψυγμένου ή του συσκευασμένου. Ωστόσο, το συσκευασμένο κρέας έχει ένα καθόλου ευκαταφρόνητο κοινό.
DATA
Προτιμήσεις καταναλωτών
Συσκευασμένο: 10%
Σπάνια αγοράζουν συσκευασμένο: 32%
Αγοράζουν βιολογικά προϊόντα κρέατος: 16%
Αυτό, που συμπεραίνει η έρευνα, είναι ότι η έννοια ‘βιολογικό’ είναι για πολλούς ασαφής και συγχέεται με έννοιες όπως, ‘ποιοτικό κρέας’, από μικρό παραγωγό, κρέας από ζώα ελευθέρας βοσκής, μη βιομηχανοποιημένο κλπ.
ΤΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
• Το 12% αγοράζει ημι-έτοιμα προϊόντα κρέατος τουλάχιστον μία φορά
το μήνα
• Το 21% αγοράζει σε αραιότερα χρονικά διαστήματα
• Ένα στα τέσσερα νοικοκυριά αγοράζει παραδοσιακά αλλαντικά
τουλάχιστον μία φορά το μήνα, ενώ ποσοστό 38% αγοράζουν αραιότερα.
• Το 36,4% των νοικοκυριών δεν αγοράζει παραδοσιακά αλλαντικά.
ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ΣΤΑ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΑ
Σημαντική πηγή κατανάλωσης κρεατοσκευασμάτων για το ελληνικό νοικοκυριό είναι τα ψητοπωλεία και τα σουβλατζίδικα.
DATA
• Παραγγέλνουν σουβλάκια
• 1 φορά/εβδομάδα: 21%
• 2-3 φορές/μήνα: 19,4%
• 1 φορά το μήνα: 20,6%
Την υψηλότερη συχνότητα κατανάλωσης κρεατοσκευασμάτων από ψητοπωλεία και σουβλατζίδικα καταγράφουν οι άνδρες και οι νεώτερες ηλικίες.
ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ ΚΡΕΑΣ
• Γνωρίζουμε ότι καταναλώνουμε εισαγόμενο κρέας: 54%
• Δεν γνωρίζουμε ότι καταναλώνουμε εισαγόμενο κρέας: 36%
• Το περισσότερο κρέας είναι ελληνικό: 10%
• Μας έχουν εξαπατήσει για την ελληνικότητα: 62%
ΔΑΠΑΝΗ ΓΙΑ ΚΡΕΑΣ
• Την εβδομάδα: 24 ευρώ μ.ο.
• Θα πληρώναμε περισσότερο για ποιοτικό κρέας: 52,6%
FnBdaily.com