Η δικαστική διαμάχη της Aegean και της Motor Oil για τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και οι συσχετισμοί των κατασκευαστικών ομίλων στο διαγωνισμό για τον αυτοκινητόδρομο.

Η διαμάχη μεταξύ της Aegean του ομίλου Μελισσανίδη και της «Ερμής» του ομίλου Motor Oil, για τους τέσσερις νέους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) της Εγνατίας Οδού αναμένεται να οδηγήσει σε αλλαγή όρων του διαγωνισμού για την παραχώρηση του οδικού άξονα. Η προς υπογραφή σύμβαση παραχώρησης, αν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπει πως οι τέσσερις σταθμοί θα παραδοθούν έτοιμοι στον παραχωρησιούχο. Όμως η κόντρα μεταξύ των δύο ομίλων για τους ΣΕΑ έχει πλέον λάβει δικαστικές διαστάσεις με άγνωστη ημερομηνία έναρξης της κατασκευής των απαραίτητων υποδομών.

Η Εγνατία Οδός, αυτοκινητόδρομος σχεδόν 700 χιλιομέτρων, εξαιτίας συνεχών καθυστερήσεων από διαδοχικές διοικήσεις, έχει σήμερα μόνο έναν ΣΕΑ στην περιοχή της Βέροιας. Στο διαγωνισμό για την κατασκευή των άλλων τεσσάρων ΣΕΑ είχαν επικρατήσει στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας οι τεχνικές εταιρείες ΑΕΓΕΚ και Ιόνιος που ελέγχονταν από τον επιχειρηματία Γ. Μαρούλη.

Η σύμβαση δεν υπεγράφη ποτέ γιατί το 2009 άλλαξε η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ και κατέρρευσαν οι ΑΕΓΕΚ και Ιόνιος. Ο όμιλος Μαρούλη, όμως, είχε το λεγόμενο δικαίωμα υποκατάστασης, δηλαδή μπορούσε να μεταφέρει τη δυνατότητα κατασκευής των τεσσάρων ΣΕΑ σε τρίτη επιχείρηση. Έτσι συμφώνησε με την Aegean και οι τελευταίες διοικήσεις της Εγνατία Οδός ΑΕ το αποδέχθηκαν. Όμως, λίγο πριν προχωρήσει η υπογραφή της σχετικής σύμβασης υπήρξε παρέμβαση από τον όμιλο της Motor Oil. Τώρα εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις προκειμένου να μάθουμε ποιος θα κατασκευάσει τους τέσσερις ΣΕΑ.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση

Όσα χρόνια σέρνεται η υπόθεση των ΣΕΑ, άλλα τόσα σέρνεται βέβαια και το θέμα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Τώρα, μετά από πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) επί αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει δύο ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες, το ΤΑΙΠΕΔ μετέθεσε την ημερομηνία εκ νέου κατάθεσης προσφορών για την 1η Απριλίου.

Στις 12 Δεκεμβρίου που είχε εκπνεύσει η αρχική προθεσμία εμφανίστηκε μόνο η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects. Οι δύο άλλοι ενδιαφερόμενοι, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos και της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την καναδική Roadis, προσέφυγαν στο ΣτΕ υποστηρίζοντας πως έπρεπε να δοθεί παράταση λόγω της πανδημίας.

Η νέα προθεσμία κατάθεσης προσφορών έχει φουντώσει τα σενάρια για αλλαγές στη σύνθεση των κοινοπραξιών. Αν δεν δοθεί νέα παράταση, οι κοινοπραξίες έχουν προθεσμία μέχρι την 1η Μαρτίου ώστε να παρουσιάσουν διαφορετική σύνθεση. Θεωρείται σχεδόν σίγουρη η ένταξη της ΑΒΑΞ στην κοινοπραξία της Vinci με την Mytilineos. Ενδιαφέρον για συμμετοχή ακούγεται πως έχει και η Intrakat, η οποία αρχικά διεκδικούσε τη σύμβαση παραχώρησης με κινεζικό όμιλο και τον όμιλο Κοπελούζου που δεν πρόκειται να καταθέσουν οικονομική προσφορά.

businessdaily.gr