Ένας από τους πλέον διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες, κορυφαίος στον κλάδο του, ο Γεώργιος Αυλωνίτης, έφυγε αιφνίδια από τη ζωή το βράδυ της Δευτέρας, σε ηλικία 70 ετών, σκορπώντας θλίψη στην οικογένειά του, τους φίλους του και τους φοιτητές του.
Η παρουσία του λίγη ώρα πριν στα βραβεία Made In Greece της ελληνικής ακαδημίας Μάρκετινγκ, στην Αθήνα, είχε ιδιαίτερη βαρύτητα και το ακροατήριο ανέμενε με ανυπομονησία την ομιλία του. Όπερ και εγένετο. Ο Καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) εκφώνησε τον λόγο του και στη συνέχεια αποσύρθηκε λόγω αδιαθεσίας. Κρίθηκε αμέσως ότι η κατάστασή του είναι σοβαρή και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Σωτηρία και εντελώς ξαφνικά άφησε την τελευταία του πνοή.
Ο Γιώργος Αυλωνίτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1949. Στην διάρκεια της ακαδημαϊκής του καριέρας στο ΟΠΑ, ανέπτυξε μία σειρά πρωτοβουλιών. Συνέβαλε καθοριστικά στην ίδρυση του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και διετέλεσε Ιδρυτικός Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Mάρκετινγκ και Επικοινωνία» (1998-2014) και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Τμήματος Στελεχών του ιδίου Προγράμματος. Επίσης, υπήρξε και Ιδρυτικός Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (The Athens Laboratory of Research in Marketing – A.LA.R.M.) την περίοδο 2000-2016 και διετέλεσε Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΟΠΑ (2012-2016). Το 2017 διορίστηκε Επισκέπτης Καθηγητής του τμήματος Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Strathclyde, Ηνωμένο Βασίλειο.
Διετέλεσε Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (European Marketing Academy – EMAC) για τη διετία 2008-2010 και Αντιπρόεδρός της την περίοδο 1990-1993, καθώς και πρόεδρος του Global Sales Science Institute (GSSI) για την περίοδο 2010-2012.
Ήταν εκλεγμένος Fellow του Chartered Institute of Marketing και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ και από τους εμπνευστές της ίδρυσης της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, της οποίας υπήρξε εκλεγμένος Πρόεδρος.
Από τον Ιανουάριο 1981 μέχρι τον Δεκέμβριο του 1985 δίδαξε Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde, Σκωτία.
Είχε παρουσιάσει μια σειρά εργασιών στις Η.Π.Α., Καναδά, Αυστραλία, Ασία και Ευρώπη και έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 200 άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων και στα πιο αξιόλογα επιστημονικά περιοδικά Μάρκετινγκ στον κόσμο που περιλαμβάνουν το Journal of Marketing, το Journal of the Academy of Marketing Science, το International Journal of Research in Marketing, το Journal of Product Innovation Management κ.ά.
Το ερευνητικό του έργο έχει αναγνωριστεί διεθνώς καθώς σύμφωνα με το Google Scholar έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 6.000 αναφορές και έχει πετύχει δείκτη h-index 37 που τον κατέστησε έναν διακεκριμένο με παγκόσμια αναγνώριση καθηγητή Μάρκετινγκ.
Ήταν μέλος του Editorial Board σε επτά διεθνή περιοδικά του Μάρκετινγκ μεταξύ των οποίων το Industrial Marketing Management και το European Journal of Marketing και έχει τιμηθεί κατά καιρούς με βραβείο καλύτερης δημοσιευμένης εργασίας.
Είχε διατελέσει σύμβουλος και εκπαιδευτής σε θέματα στρατηγικού Μάρκετινγκ και Οργάνωσης Πωλήσεων σε περισσότερες από 80 επιχειρήσεις και οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Διετέλεσε Πρόεδρος του Τμήματος Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ (1997-2000), καθώς και του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (2010-2012) και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδος (2010-2012).
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr