Ύψους 300 εκατ. ευρώ θα είναι το νέο ομόλογο που σχεδιάζει να εκδώσει εντός του Δεκεμβρίου ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που μεταξύ άλλων κατασκευάζει τα δυο τμήματα του "θεσσαλικού" αυτοκινητόδρομου Ε65.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, το νέο ομόλογο αναμένεται να χρηματοδοτήσει κυρίως την ανάγκη σε ίδια κεφάλαια, που προκύπτουν από τις νέες συμβάσεις παραχώρησης που θα υπογράψει τους επόμενους μήνες ο όμιλος, όπως για παράδειγμα η Εγνατία Οδός.
Η προηγούμενη ομολογιακή έκδοση του ομίλου είχε πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2020 και ήταν 500 εκατ. ευρώ, με στόχο τη χρηματοδότηση κυρίως των έργων στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης. Τότε η απόδοση είχε διαμορφωθεί σε 2,75%, με την εταιρεία να συγκεντρώνει προσφορές συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ.
Με βάση πρόσφατη ανάλυση του ομίλου, για τη διετία 2022-2023 θα απαιτηθούν ίδια κεφάλαια συνολικού ύψους 550 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος. Εξ αυτών, 200 εκατ. ευρώ αφορούν το 2022 και 350 εκατ. ευρώ το 2023. Τα κεφάλαια αυτά αφορούν έργα, όπως η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, το τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό και η ανάπτυξη νέας μονάδας παραγωγής φυσικού αερίου στην Κομοτηνή.
Πρόκειται για έργα τα οποία θα αποφέρουν σημαντικά έσοδα στον όμιλο. Ειδικότερα, από το 2025 και μετά, όταν δηλαδή θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευαστική περίοδος αρκετών έργων, όπως για παράδειγμα το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης, ή η επένδυση του 1 δισ. ευρώ στο Ελληνικό, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να αυτοχρηματοδοτεί το μελλοντικό της επενδυτικό πρόγραμμα, ενδεχομένως και χωρίς να απαιτούνται νέες ομολογιακές εκδόσεις. Με βάση τις προβλέψεις της διοίκησης, τα ετήσια έσοδα του ομίλου (με τη μορφή ελεύθερων ταμειακών ροών) θα ανέρχονται σε 300 εκατ. ευρώ από το 2025 και μετά.
Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr