Ως επτασφράγιστο μυστικό κρατούν οι πολυεθνικοί όμιλοι και όχι μόνο πληροφορίες ζωτικής σημασίας για προϊόντα ή υπηρεσίες που εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων τους. Όπως αναφέρεται σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Lawyer και επιμελήθηκε η Κατερίνα Μαργέλλου, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, η σημασία του εμπορικού απορρήτου είναι μεγάλη και πρέπει να προστατεύεται. Συγκεκριμένα, το εμπορικό απόρρητο αφορά σε πληροφορίες που δεν είναι προσβάσιμες σε ανθρώπους του επαγγέλματος, έχουν εμπορική αξία και επομένως, αποφέρουν σημαντικό όφελος για μια επιχείρηση.
Οι πληροφορίες αυτές για να αφορούν εμπορικό απόρρητο πρέπει να διαφυλάσσονται με μέτρα προστασίας από τον επιχειρηματία.
Για παράδειγμα, εμπορικό απόρρητο είναι:
• ένας χημικός τύπος • μια επιχειρηματική διαδικασία • μια συνταγή μαγειρικής • μια ιδέα προώθησης προϊόντων • ένα πελατολόγιο • ο οικονομικός αναπτυξιακός σχεδιασμός μιας • τα αδημοσίευτα αποτελέσματα δοκιμών.
Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα από τη βιομηχανία των τροφίμων είναι τα παρακάτω:
Η συνταγή της KFC
Η KFC, μετά από πολλά χρόνια, εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τη γραμμένη στο χέρι μυστική συνταγή του αντισυνταγματάρχη Sanders, που περιέχει 11 βότανα και μπαχαρικά. Η συνταγή είναι κλειδωμένη με δύο διαφορετικές ηλεκτρονικές κλειδαριές, στις οποίες έχουν πρόσβαση μόνο δύο στελέχη της εταιρείας.
Η συνταγή της Coca-Cola
Η συνταγή της Coca-Cola περιέχει διάφορα συστατικά.
Η ίδια η εταιρεία παραδέχεται ότι η μυστική της συνταγή περιέχει (εκτός των άλλων) εκχύλισμα αφρικανικών καρπών kola, εκχύλισμα λάιμ, βανίλια, και άλλα. Η εταιρεία αποφάσισε να μην κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη συνταγή, επειδή θα ήταν κοινόχρηστη μετά από 20 έτη προστασίας.
Foodreporter