Μεγάλες διαφορές στα κέρδη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά της μόδας αποτυπώνει έρευνα της εταιρείας McKinsey & Company.
Αν ρίξουμε μια ματιά στους μεγάλους παίχτες της βιομηχανίας θα διαπιστώσουμε ότι από τη μία πλευρά υπάρχουν brands και εταιρείες λιανικής οι οποίες λόγω του μεγέθους τους, του επιχειρηματικού μοντέλου τους, των τιμών τους ή και όλων των παραπάνω έχουν αποσπάσει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών του κλάδου. Από την άλλη πλευρά, βρίσκονται σχεδόν όλες οι υπόλοιπες.
Η ανακαινισμένη boutique του οίκου Louis Vuitton στο Λονδίνο
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από μία έκθεση για την εικόνα της μόδας το 2019, που επιμελήθηκαν η συμβουλευτική McKinsey & Company και το μέσο ενημέρωσης The Business of Fashion. Η McKinsey εξέτασε περισσότερες από 500 εταιρείες μόδας – περίπου 300 από τις οποίες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο και οι υπόλοιπες ιδιωτικές-, οι οποίες προσφέρουν αρκετά στοιχεία που θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στην έρευνα- όπως γεωγραφικές περιοχές, κατηγορίες και τιμές. Η McKinsey υπολόγισε ότι το 20% από αυτές καλύπτουν το 128% των συνολικών κερδών του 2017.
Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό; Επειδή το 20% των εταιρειών που βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις έχουν εμφανίσει ζημιές, μειώνοντας έτσι το 34% των συνολικών κερδών των εξεταζόμενων επιχειρήσεων.
Το 20% των κορυφαίων εταιρειών είναι πάνω από 100 επιχειρήσεις. Ωστόσο, όταν η McKinsey εξέτασε τις πρώτες 20 από αυτές, συνειδητοποίησε ότι πραγματοποίησαν το 97% των συνολικών κερδών του γκρουπ, ένα ποσοστό που σταδιακά αυξάνεται εδώ και χρόνια. Παράλληλα, διαπίστωσε ότι ο αριθμός των εταιρειών που εμφανίζουν ζημιές, έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το 2010 μέχρι το 2017.
Ορισμένες από αυτές που ξεχωρίζουν, είναι τα brands γρήγορης μόδας, Zara και H&M, οι εταιρείες αθλητικών Nike και Adidas και οι κολοσσοί ειδών πολυτελείας, LVMH και Richemont. Οι πωλήσεις τους δεν ήταν πάντα ιδιαίτερα υψηλές σε σχέση με το σύνολο, ωστόσο είχαν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και πλεονέκτημα λόγω μεγάλου μεγέθους.
Βέβαια, δεν είναι αυτές οι μόνες εταιρείες που βγάζουν σημαντικά κέρδη στον χώρο της μόδας. Υπάρχουν αρκετές μικρότερες επιχειρήσεις που εμφανίζουν ικανοποιητικά αποτελέσματα αλλά δεν είναι τόσο ισχυρές.