Υστερα από μία δεκαετία συνεχούς ανάπτυξης, η Netflix κατέγραψε απώλειες 200.000 συνδρομητών στο α΄ τρίμηνο του έτους. Πλέον εξετάζει στροφή στο κλασικό μοντέλο που ακολουθούν επιτυχώς οι ανταγωνίστριες HBO Max και Disney+, δηλαδή φθηνότερη συνδρομή αλλά και προβολή διαφημίσεων.
Ο πληθωρισμός, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο έντονος ανταγωνισμός τής στέρησαν χιλιάδες συνδρομητές, κάτι το οποίο συμβαίνει πρώτη φορά σε διάστημα δεκαετίας και πλέον για τη Νetflix, τη γνωστή πλατφόρμα ψυχαγωγικού περιεχομένου. Εν τω μεταξύ, πέραν αυτού, ο αμερικανικός κολοσσός προέβλεψε ότι επίκεινται ακόμη περισσότερες ζημίες, σηματοδοτώντας μια αιφνιδιαστική αλλαγή πορείας, όταν στη διάρκεια της πανδημίας είχε εκτιναχθεί η δημοφιλία του εξαιτίας των μέτρων εγκλεισμού.
Ειδικότερα, η εταιρεία ανέφερε πως είχε μια απώλεια 200.000 συνδρομητών κατά το πρώτο τρίμηνο, ενώ είχε προβλέψει πως θα παρουσιάσει αύξηση κατά 2,5 εκατομμύρια. Συν τοις άλλοις, στη δυσμενή εξέλιξη αυτή συνέτεινε και το γεγονός ότι διέκοψε την παροχή των υπηρεσιών της στη Ρωσία, με αποτέλεσμα να μειωθεί η συνδρομητική της βάση κατά 700.000 μέλη. Οταν έγιναν γνωστά τα αποτελέσματά της, η τιμή μετοχής της εμφάνισε δραστική πτώση της τάξεως του 26%, μετά το κλείσιμο της αγοράς της Νέας Υόρκης το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης. Ως αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή αξία της μειώθηκε κατά 40 δισ. δολάρια. Σημειώνεται ότι όταν τον Ιανουάριο είχε προειδοποιήσει πως παρατηρείται μικρή αύξηση στον αριθμό των συνδρομητών της, η εταιρεία είχε απολέσει σχεδόν το 50% της χρηματιστηριακής αξίας της.
Η Netflix, που διαχειρίζεται την ομώνυμη πλατφόρμα παραγωγής και προβολής ταινιών και σειρών, βρίσκεται ενώπιον των συνεπειών του σκληρού ανταγωνισμού. Εξ ου και μεταξύ άλλων εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει και μια εναλλακτική εκδοχή της συνδρομής της σε χαμηλότερη τιμή, όπου θα επιτρέπονται και οι διαφημίσεις. Κάτι τέτοιο ακολουθείται με επιτυχία από τις ανταγωνίστριες HBO Max και Disney+. «Οσοι μας παρακολουθούν γνωρίζουν ότι είμαι ενάντιος στο περίπλοκο σχήμα των διαφημίσεων, επιλέγοντας το απλό πλαίσιο των συνδρομών», υπογραμμίζει ο επικεφαλής της Netflix, Ριντ Χάστινγκς. «Οσο, όμως, και να είμαι θιασώτης αυτού του πράγματος, άλλο τόσο και περισσότερο με ενδιαφέρει η δυνατότητα επιλογών των καταναλωτών».
Αναφορικά, τώρα, με το δεύτερο τρίμηνο η αμερικανική εταιρεία έκανε μια δυσοίωνη πρόβλεψη, μιλώντας για απώλεια 2 εκατομμυρίων συνδρομητών της, παρά το γεγονός πως επιστρέφουν πολύ επιτυχημένες σειρές της όπως “Stranger Things” και “Ozark”, ενώ κάνει το ντεμπούτο της και η ταινία «O γκρίζος άνδρας» με τους Κρις Εβανς και Ράιαν Γκόσλινγκ.
Ο Ριντ Χάστινγκς είπε στους επενδυτές πως «η απώλεια συνδρομητών θα πρέπει να αποδοθεί σε ένα συνδυασμό ανταγωνισμού και του αριθμού των λογαριασμών που χρησιμοποιούν κοινούς κωδικούς, οπότε η αύξησή τους δεν είναι εύκολη. Οταν αυξάνονταν τα μέλη μας τάχιστα, δεν ήταν προτεραιότητά μας να εστιάσουμε σε αυτό και τώρα πρέπει να κοπιάσουμε πάρα πολύ», τόνισε εν κατακλείδι ο επικεφαλής της Netflix.
Σημειώνεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο τα έσοδά της ενισχύθηκαν 10% στα 7,87 δισ. δολάρια, ήτοι ελαφρώς χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών. Τα δε καθαρά ανά μετοχή κέρδη έφθασαν τα 3,53 δολάρια, υπερβαίνοντας τα 2,89 δολάρια ανά μετοχή των εκτιμήσεων.
Reuters, Bloomberg