Η Ελλάδα είχε πάντοτε στραµµένο το βλέµµα στη θάλασσα. Η ικανότητα των Ελλήνων στη ναυτιλία τούς κρατάει στην κορυφή αιώνες τώρα. Η πρωτοκαθεδρία στη «βιοµηχανία» που διακινεί το 90% του παγκόσµιου εµπορίου είναι αν όχι το µεγαλύτερο, σίγουρα ένα από τα µεγαλύτερα επιτεύγµατα των Ελλήνων, το οποίο ειδικά στις σηµερινές δύσκολες οικονοµικά και πολιτικά εποχές για ολόκληρο τον πλανήτη, αποκτά µεγαλύτερη σηµασία. Γιατί η ναυτιλία γεωπολιτικά διαδραµατίζει καταλυτικό ρόλο και σε αυτό το «γαλάζιο παλκοσένικο» οι Ελληνες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Κορυφαίοι των κορυφαίων είναι οι Ελληνες στα δεξαµενόπλοια, στη µεταφορά του µαύρου χρυσού. Συγκεκριµένα, τα ελληνόκτητα αντιπροσωπεύουν το 25,2% του συνολικού στόλου µε πλοία αυτού του τύπου τα δύο τελευταία χρόνια.
Οι μεγαλύτεροι ελληνικών συµφερόντων µε πλοία µεταφοράς υγρών φορτίων µε βάση τη χωρητικότητα, σύµφωνα µε τα στοιχεία της Maritime Information Services, είναι οι:
1) Ιωάννης Αγγελικούσης µε 11,63 εκατ. Τόνους
2) Πήτερ Λιβανός µε 11,3 εκατ. Τόνους
3) Γιώργος Προκοπίου µε 9,15 εκατ. Τόνους
4) Πήτερ Γεωργιόπουλος µε 9,1 εκατ. Τόνους
5) Καπετάν Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος µε 7,63 εκατ. Τόνους
6) Ανδρέας Μαρτίνος µε 7,02 εκατ. Τόνους
7) Αγγελική Φράγκου µε 5,94 εκατ. Τόνους
8) Γιώργος Οικονόµου µε 5,55 εκατ. Τόνους
9) Ντίνος Μαρτίνος µε 5,36 εκατ. Τόνους
10) Springfield συµφερόντων Ωνάση (πρόεδρος Γιώργος Καραγεωργίου) µε 5,28 εκατ. Τόνους
11) Αννα Αγγελικούση µε 4,3 εκατ. Τόνους
12) Βαγγέλης Μαρινάκης µε 4,12 εκατ. Τόνους
13) Θανάσης Μαρτίνος µε 3,98 εκατ. Τόνους
14) ∆ιαµαντής ∆ιαµαντίδης µε 3,74 εκατ. Τόνους
15) Πέτρος Παπάς µε 1 εκατ. Τόνους
Μηνάς Τσαμόπουλος