Με τη δύναμη του Διαδικτύου θέλει να ενισχύσει το παραδοσιακό εμπόριο η Nike εγκαινιάζοντας στο Λος Άντζελες το πρώτο της κατάστημα της σειράς Nike Live που επιχειρεί να «παντρέψει» τις ψηφιακές με τις φυσικές αγορές.
Τo πρωτοποριακό κατάστημα αξιοποιεί το Διαδίκτυο με δύο τρόπους:
O πρώτος είναι ότι καθορίζει το στοκ του βάσει των προτιμήσεων των κατοίκων των γύρω περιοχών όπως φαίνονται από τις ψηφιακές αγορές τους. Τα δεδομένα προέρχονται από τις ψηφιακές υπηρεσίες της Nike και από το online κατάστημά της.
Για παράδειγμα πολλοί πελάτες που μένουν στο Λος Άντζελες αγοράζουν τα Nike Cortez. Έχοντας αυτή την πληροφορία η εταιρεία μπορεί να έχει μεγαλύτερο απόθεμα αυτών των παπουτσιών, σε περισσότερα χρώματα και να τα προβάλει παραπάνω στο φυσικό της κατάστημα.
Ο δεύτερος αφορά στην βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας. Οι πελάτες μπορούν να σκανάρουν τους κωδικούς των προϊόντων που βλέπουν στο κατάστημα μέσω της ειδικής εφαρμογής της Nike και να βλέπουν περισσότερες πληροφορίες για ότι τους ενδιαφέρει. Επίσης θα μπορούν να «κλείνουν» μέσω διαδικτύου κάποιο προϊόν για να το δοκιμάσουν στο κατάστημα.
Οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να επιλέγουν για παράδειγμα το ζευγάρι παπούτσια που θέλουν να δοκιμάσουν και αυτό θα τους περιμένει σε ειδική θέση στο κατάστημα χωρίς να χρειαστεί να το ζητήσουν από κάποιο πωλητή.
Τo κατάστημα στο Λος Άντζελες είναι το πρώτο της σειράς Live, αλλά η Nike έχει ήδη ανακοινώσει πως δεν θα είναι το τελευταίο. Η εταιρεία έχει πει πως σχεδιάζει να ανοίξει και άλλα τέτοια καταστήματα σε βασικές πόλεις ανά τον κόσμο εντός του 2019.
Το σίγουρο είναι πως αυτή η στροφή της Nike βγάζει νόημα. Στα πιο πρόσφατα αποτελέσματα της η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι ψηφιακές πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 41%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13%.