Δεν φαίνεται να βρίσκει το… στόχο του το "Λευκό Βέλος" (Frecciabianca), το υψηλής ταχύτητας (250 χλμ/ ώρα) τρένο που χρησιμοποιούν οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι.
Τα συγκεκριμένα τρένα θα λανσάρονταν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στις 18 Ιανουαρίου. Κι αυτό επειδή τότε συμπληρώνεται ένας χρόνος από την υπογραφή πώλησης στην Ferrovie dello Stato Italiane του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό ήταν το χρονοδιάγραμμα που είχε ορίσει, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης, πριν από περίπου ένα μήνα.
Όπως είχε πει ο ίδιος, στις 18 Ιανουαρίου οι ηλεκτροκίνητες μηχανές "λευκό βέλος" θα εγκαινίαζαν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με χρονοαπόασταση τεσσεράμιση ωρών. Η διάρκεια της διαδρομής μεταξύ των δύο πόλεων προβλέπεται να μειωθεί από το 2019, όταν θα ολοκληρωθούν τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Χρειάζεται ακόμη χρόνος
Ωστόσο, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, χθες, στο περιθώριο της παρουσίασης του νέου τουριστικού δρομολογίου Olympian Trail της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν θα είναι εφικτό τα γρήγορα ιταλικά τρένα να ξεκινήσουν να λειτουργούν στις 18 Ιανουαρίου.
Ως εκ τούτου, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως εταιρεία παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών, με επιστολή της προς τον ΟΣΕ, τον διαχειριστή του σιδηροδρομικού δικτύου, ζητά να ενημερωθεί για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων στο τμήμα Αθήνα-Λιανοκλάδι. Η αποπεράτωση των έργων στο κομμάτι αυτό, που ανήκει στην εργολαβία Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, αποτελεί προϋπόθεση για να μπουν σε λειτουργία οι ηλεκτροκίνητες ιταλικές μηχανές.
Ωστόσο, ο ΟΣΕ δεν έχει απαντήσει ακόμη στην επιστολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το μόνο βέβαιο να είναι ότι η ένταξη των ιταλικών τρένων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα καθυστερήσει, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα, ο κ. Τσαλίδης δεν απέκλεισε να υπάρξουν περικοπές δρομολογίων σε τμήματα του δικτύου που θεωρούνται ως μη εμπορικά, κυρίως το Σαββατοκύριακο, όπως για παράδειγμα το πρωινό κυριακάτικο δρομολόγιο από το Κιάτο.
Πάντως, από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Κώστας Πετράκης ανέφερε, στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης, ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν τον Δεκέμβριο. Και σημείωσε ότι δεν θα παραδοθεί στην κυκλοφορία νέο δίκτυο μαζί με τη σήραγγα Καλιδρόμου, μήκους 9 χιλιομέτρων, χωρίς να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες δοκιμές από τους μηχανοδηγούς.
Σε κάθε περίπτωση, το πινγκ - πονγκ ευθυνών μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ φανερώνει ότι οι δύο εταιρείες δεν έχουν ακόμη βρει κοινό modus operandi.
Τα έργα συντήρησης
Σχετικά με τις εργασίες συντήρησης στο σιδηρόδρομο, σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, το κόστος τους τοποθετείται σε περίπου 70 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού που απαιτείται για την άμεση παρέμβαση στο δίκτυο όπου εμφανίζεται βλάβη. Ο ίδιος εκτίμησε ότι η συντήρηση του δικτύου θα υλοποιηθεί σε δύο ή τρεις εργολαβίες και προτού δημοπρατηθούν, ο ΟΣΕ θα πραγματοποιήσει παρεμβάσεις πιλοτικού χαρακτήρα. Η αρχή θα γίνει με το τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη με στόχο η χρονοαπόσταση της μιάμισης ώρας να μειωθεί κατά περίπου 25 λεπτά.
Συνολικά, εκατοντάδες είναι τα προβληματικά σημεία που έχουν εντοπιστεί στο δίκτυο των 2.500 χιλιομέτρων.
Το Olympian Trail
Το Olympian Trail, που παρουσιάστηκε, χθες, είναι θεματικό τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ένα σύγχρονο τραίνο, με διακριτή και σχετική σήμανση για τουριστική χρήση αποκλειστικά που ξεκινά την ερχόμενη άνοιξη. Με δυνατότητα να φιλοξενήσει έως 200 άτομα, επιτρέπει στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, που αποβιβάζονται στο Κατάκολο να επισκεφτούν την Αρχαία Ολυμπία (γραμμή Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία).
Δημήτρης Ντελεβέγκος (Capital)