Άγνωστο παραμένει πότε ακριβώς θα πραγματοποιηθεί η έναρξη δρομολογίων του «ασημένιου βέλους» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα διασχίζει τη Θεσσαλία, στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με στάση στη Λάρισα.
Η πανδημία και τα τεχνικά προβλήματα στη γραμμή είναι η αιτία για την καθυστέρηση στην έναρξη των δρομολογίων του σύγχρονου (ανακατασκευασμένου) Ιταλικού τρένου ETR 470, περίπου 600 θέσεων, εκ των οποίων οι 151 πρώτης θέσης.
Τα σημερινά δεδομένα φαίνεται πως μεταθέτουν τουλάχιστον κατά ένα μήνα το πρώτο γρήγορο δρομολόγιό του στις ελληνικές ράγες. Τα υψηλά επίπεδα κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα οδήγησαν στην απόφαση για αναβολή της σύνδεσης μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης με το νέο τρένο, το οποίο βρίσκεται στη χώρα από τον περασμένο Ιανουάριο.
Επιχειρησιακά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνει ότι είναι έτοιμη για το πρώτο δρομολόγιο, ωστόσο κρίθηκε ότι δεν υπήρχε λόγος εκτέλεσής του με δεδομένο ότι ισχύουν ακόμα περιορισμοί ως προς τις μετακινήσεις μεταξύ των νομών της χώρας.
Το ETR 470 θα μπορεί να τρέξει με ταχύτητες που δεν θα ξεπερνούν τα 160 χλμ την ώρα, και αυτές μάλιστα σε ορισμένα μόνο σημεία του δικτύου. Το συγκεκριμένο τρένο, ωστόσο, είναι σχεδιασμένο για να κινείται με 200 χλμ την ώρα κάτι που μέχρι το καλοκαίρι του 2022, που θα ολοκληρωθούν τα έργα στο δίκτυο Αθήνα -Λάρισα – Θεσσαλονίκη, είναι αδύνατο. Σύντομα αναμένεται στη χώρα μας ένας ακόμα συρμός ETR 470.
Έως το τέλος του φθινοπώρου υπολογίζεται να έχουν φθάσει και τα συνολικά πέντε «βέλη» που θα ενταχθούν στο τακτικό πρόγραμμα δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Zήσης Hρειώτης thessaliaeconomy.gr