Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μίλησε το πρωί της Τρίτης στη Βουλή, στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι «τέτοιες ημέρες το 1881 η Θεσσαλία γιόρταζε την είσοδό της στο νεαρό και μικρό τότε Ελληνικό Κράτος. Σήμερα 140 χρόνια μετά η ίδια περιοχή γνωρίζει μια άλλου είδους ενσωμάτωση στον εθνικό κορμό, δημιουργική και αναπτυξιακή». Και συνέχισε: "Με την κύρωση της σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του Βόρειου σκέλους του Ε-65 η μεγάλη αυτή περιφέρεια εντάσσεται στον σύγχρονο εθνικό σχεδιασμό. Όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί θα συνδέει τις δύο σημαντικότερες αρτηρίες της  χώρας".

"Η κύρωση αυτού του σημαντικού έργου συμπίπτει και με ένα άλλο σημαντικό γεγονός που σημαίνει πολλά για το μέλλον χώρας, την πανηγυρική έναρξη του εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0 από το Εκοφιν. Η εξέλιξη αυτή δεν έρχεται μόνο να διαλύσει τα έωλα επιχειρήματα κάποιων, αλλά πιστοποιεί ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ο Ε65 ανήκει στο πλαίσιο προγράμματος Ελλάδα 2.0

Η ψήφιση από τη Βουλή σηματοδοτεί το τέλος εκκρεμότητας 14 ετών. Ο Ε65 δημοπρατήθηκε το 2007 από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ. Οι πρόδρομες εργασίες σκόνταψαν στην οικονομική κρίση και σταμάτησαν 2011. Ξεκίνησαν δύο χρόνια μετά όταν με επαναδιαπραγμάτευση αποφασίστηκε να προχωρήσει το πιο ώριμο μέρος έργου (Ξινιάδας)", συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός. 

Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας: "Παρακολουθώ προσεκτικά την πορεία εργασιών, έχει ολοκληρωθεί το 75% έργου Ξινιάδα – Τρίκαλα. Απέμενε ωστόσο ο πιο δύσκολος και σύνθετος βόρειος κλάδος που είχε ιδιαίτερες γεωμορφολογικές απαιτήσεις και μήκος 70 χλμ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης και σε αυτό το έργο. Όμως όλοι αναγνωρίζαμε ότι είναι κρίσιμο. Έτσι το 2020 παρά τα μεγάλα εμπόδια που παραλάβαμε είπα ότι το έργο θα προχωρήσει πάση θυσία. Επιβεβαιώνεται η δέσμευσή μας και το σύνθημα "το είπαμε το κάναμε".

Παρεμβαίνοντας ο ίδιος προσωπικά στην επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ πετύχαμε με επίπονες προσπάθειες τον περασμένο Ιανουάριο να πάρουμε έγκριση χρηματοδότησης και ολοκληρώσαμε τους όρους χρηματοδότησης. Έτσι ένα έργο που παρέμενε μετέωρο επι 15 χρόνια σήμερα απεμπλέκεται διαψεύδοντας όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εξέλιξη περίπου ως αδύνατη.

Η βόρεια απόληξη του αυτοκινητοδρόμου διαθέτει στοιχεία για ολοκλήρωση του. 450 εκατ. ευρώ για υλοποίηση και σχεδιασμό για υλοποίηση εντός 3 ετών".

«Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία»

Αναφερόμενος στο βόρειο τμήμα του Ε65 και ειδικότερα στην Θεσσαλία τόνισε πως "ως πηγή απασχόλησης για τη Θεσσαλία θα δημιουργήσει περίπου 1.000 θέσεις εργασίας στην κατασκευή του και σχεδόν 150 θέσεις εργασίας στη φάση λειτουργίας του.

Τα οφέλη, ωστόσο, από την ολοκλήρωση του Ε65 απλώνονται πολύ πιο μακριά. Ως εθνική αρτηρία ακολουθεί ουσιαστικά την σπονδυλική στήλη της χώρας, εξυπηρετώντας τρεις Περιφέρειες: τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο.

Και μια ματιά στο χάρτη δείχνει πως αυτός ο σημαντικός δρόμος θα εξυπηρετεί ταχύτερα και ασφαλέστερα μεγάλες περιοχές της χώρας.  Για παράδειγμα, η διαδρομή από τη Λαμία μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας Οδού σε σχέση με το οδικό δίκτυο πριν από τον Ε65 θα είναι συντομότερη κατά σχεδόν μιάμιση ώρα. Ενώ οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση θα παρέχουν μέγιστη ασφάλεια, αντικαθιστώντας τη σημερινή δύσβατη και σε πολλά σημεία επικίνδυνη χάραξη.

Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι η νέα αρτηρία θα συνδέει επίσης το Βόλο με την Ηγουμενίτσα, δηλαδή τα δυο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδος και της Ηπείρου. Θα διευκολύνει έτσι τις μεταφορές και το εμπόριο στο οριζόντιο τόξο της χώρας.

Ταυτόχρονα όμως, θα ενώνει και καθέτως όλη τη δυτική Θεσσαλία με τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, ανοίγοντας σημαντικές τουριστικές προοπτικές τόπων όπως η Λίμνη Πλαστήρα, τα πανέμορφα ορεινά χωριά των Τρικάλων, τα Μετέωρα, η Πίνδος αλλά και τα αξιοθέατα της Δυτικής Μακεδονίας.

Οφέλη προφανώς θα υπάρξουν και για τη γεωργική και κτηνοτροφική παραγωγή αλλά και για τη μεταποίηση, καθώς η μεταφορά προϊόντων θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο φτηνά".

trikalaenimerosi.gr