Την μεταβίβαση από το ΤΑΙΠΕΔ στο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων του κρατικού αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, όπως και όλων των περιφερειακών αεροδρομίων της ελληνικής περιφέρειας που δεν δόθηκαν για εκμετάλλευση στην Fraport, προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες του thessaliaeconomy.gr το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ του Σαββάτου.

Για το θεσσαλικό αεροδρόμιο θα διενεργηθεί διεθνής διαγωνισμός για την εξεύρεση επενδυτή ο οποίος θα αναλάβει την εκμετάλλευση και την ανάπτυξή του.

Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο στο υπερταμείο μεταβιβάζεται η συμμετοχή του δημοσίου σε πολλές κρατικές επιχειρήσεις. Ποιο συγκεκριμένα θα μεταφερθούν οι συμμετοχές του δημοσίου στις εξής επιχειρήσεις:

ΟΑΣΑ,

ΟΣΕ,

ΟΑΚΑ,

ΕΛΤΑ,

«Ελ. Βενιζέλος» (το 25% των μετοχών- το 30% ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ),

«Ελληνικές Αλυκές»,

ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ,

Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου,

Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας,

Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης,

ΔΕΗ (το ποσοστό που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ),

HELEXPO,

Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών,

ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ (τα ποσοστά που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στις δύο εταιρείες),

Κτιριακές Υποδομές ΑΕ,

ΕΛΒΟ,

Αττικό Μετρό και

ΔΕΗ.

Παράλληλα, θα μεταφερθούν στο υπερταμείο (ειδικότερα στο «πλοκάμι» αυτού, την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) τα ακίνητα που είναι υπό τον έλεγχο υπουργείων και άλλων δημοσίων οργανισμών και τα οποία περιλαμβάνονται στο Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και είναι κατάλληλα για αξιοποίηση.

Αντίθετα, στο πολυνομοσχέδιο δεν υπάρχει διάταξη για την πώληση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, αλλά με άλλη διάταξη προβλέπεται η πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ έως το τέλος του 2017.

Σημειώνεται ότι, από τις αποκρατικοποιήσεις προβλέπονται συνολικά έσοδα 4,564 δισ. ευρώ την περίοδο 2017- 2021, τα οποία κατανέμονται σε 2,153 δισ. ευρώ εφέτος, σε 2,073 δισ. ευρώ το 2018, σε 143 εκατ. ευρώ το 2019, σε 109 εκατ. ευρώ το 2020 και σε 86 εκατ. ευρώ το 2021.

thessaliaeconomy.gr