Στην τελική ευθεία μπαίνει η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων της χώρας καθώς μέχρι τα τέλη Αυγούστου αναμένεται να παραδοθούν και τα τελευταία κομμάτια που έχουν μείνει σε εκκρεμότητα. 

Το ενδιαφέρον στη Θεσσαλία επικεντρώνεται στον πολύπαθο Ε65.  Είναι ο μοναδικός από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, στον οποίο δεν είχαμε καμία παράδοση τμήματος, λόγω των προβλημάτων που είχαν προκύψει με τις απαλλοτριώσεις, αλλά και με αστοχίες που σημειώθηκαν σε κομμάτια του νέου δρόμου.  Σήμερα η πρόοδος του έργου φτάνει στο 90% με το τμήμα Ανάβρα-Τρίκαλα να είναι ήδη έτοιμο και αναμένεται η ολοκλήρωση στο τμήμα Ξυνιάδα-Ανάβρα. 

Σε λιγότερο από ένα μήνα, θα παραδοθούν στο σύνολο τους και οι οδικοί άξονες: Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), και η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα). Όσον αφορά τους δύο αυτοκινητόδρομους: Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί) και Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) έχουν ήδη ολοκληρωθεί και παραδοθεί πλήρως, ο μεν πρώτος τον περασμένο Απρίλιο και ο δεύτερος από το 2016. 

Οι νέοι οδικοί άξονες θα συμβάλλουν σημαντικά στην διευκόλυνση των εμπορευματικών μεταφορών και ως εκ τούτου στην ενίσχυση των εξαγωγών. 

Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος – Πάτρα)

Eλάχιστα είναι τα κομμάτια που απομένουν προς ολοκλήρωση στον οδικό άξονα της Ολυμπίας.

Μέσα στις επόμενες ημέρες τα μικρά έργα θα έχουν αποπερατωθεί και τα τελευταία κομμάτια της Ολυμπίας Οδού, ενώ μέχρι τα τέλη Αυγούστου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και ο κόμβος του Ρίου.

Η Ολυμπία Οδό είναι ένα έργο που διέρχεται από πολλά αστικά κέντρα και τουριστικά θέρετρα, συνδέοντας μεγάλες αγροτικές περιοχές, με εξαγωγικό προσανατολισμό (Κορινθία, Αχαΐα, Αιτ/νια, Ηλεία). 

Όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα μελέτης του Παρατηρητηρίου Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου, τα οφέλη από την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου πολλά, όπως βελτίωση επιπέδου οδικής ασφάλειας, μείωση του χρόνου μετακίνησης Αθήνα – Πάτρα (ελαφρά οχήματα κατά 25 λεπτά, βαρέα οχήματα κατά 36 λεπτά), υψηλό επίπεδο οδικής εξυπηρέτησης, αύξηση κυκλοφοριακής ικανότητας, μείωση εκπομπών ρύπων και μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων (καυσίμων, συντήρησης, ελαστικών).

Ιόνια Οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα)

Στην κυκλοφορία δόθηκε μέσα στην περασμένη εβδομάδα το προτελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι τους Σελλάδες Άρτας (περιοχή Μενιδίου-Κομποτίου).

Πρόκειται για το προτελευταίο τμήμα της Ιονίας Οδού (το άλλο είναι το Πέρδικα-Ιωάννινα), μήκους 27 χιλιομέτρων.  Στο συγκεκριμένο τμήμα που θα παραδοθεί την Τετάρτη περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη γέφυρα της Ιόνιας Οδού, αυτή του Μενιδίου, συνολικού μήκους 532 μέτρων και μέγιστου ύψους 33 μέτρων.

Όσον αφορά το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, Πέρδικα Ιωαννίνων – Εγνατία,μήκους 14 χιλιομέτρων, η παράδοσή του υπολογίζεται τέλη Ιουλίου – αρχές Αυγούστου. Το έργο έχει καθυστερήσει, λόγω απαλλοτριώσεων στην περιοχή του Αβγού.

Με την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά.

Ήδη, η απόσταση από το Αντίρριο έως την Αμφιλοχία μειώθηκε στα 50 περίπου λεπτά, αντί 1 ώρας και 35 λεπτών, μέσω της υφιστάμενης εθνικής οδού.

Σήμερα, το ταξίδι από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μέσω των λειτουργούντων τμημάτων, διαρκεί σχεδόν 2 ώρες, αντί 3,5 ωρών που χρειαζόταν μέχρι πρώτινος. 

Με την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά. Ήδη, η απόσταση από το Αντίρριο έως την Αμφιλοχία, μειώθηκε στα 50 περίπου λεπτά, αντί 1 ώρας και 35 λεπτών που ήταν μέσω της υφιστάμενης Εθνικής Οδού. Οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις έχουν φρενάρει την παράδοση του συνόλου του έργου.

Σε ότι αφορά το τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου «Πέρδικα Ιωαννίνων – Εγνατία» μήκους 14 χιλιομέτρων, η παράδοση υπολογίζεται τον Αύγουστο. Το έργο έχει καθυστερήσει λόγω καθυστέρησης στις απαλλοτριώσεις στην περιοχή του Αβγού.

Λ.Ε.