Bιάζονται στο υπουργείο Υποδομών ώστε να προχωρήσει γρήγορα ο διαγωνισμός της νέας περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με την κατασκευή της υπερυψωμένης λεωφόρου, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και προϋπολογισμό κοντά στα 370 εκατ. ευρώ. Εντός των προσεχών ημερών θα έχει επιλεγεί ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος για το έργο μεταξύ των εταιρειών Lamda Infrastructure Finance και SALFO που έχουν προεπιλεγεί για να συμμετάσχουν στη σχετική διαδικασία.

Στόχος του υπουργείου είναι να δημοσιευθεί το φθινόπωρο η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατασκευή και διαχείριση της νέας Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, τμήμα της οποίας θα αποτελεί η υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος μήκους 9,5 χιλιομέτρων. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τέσσερις έως έξι μήνες, ώστε στις αρχές του 2021 να ξεκινήσει το δεύτερο στάδιο με την κατάθεση των προσφορών που μπορεί να ολοκληρωθεί εντός του 2021.

Tο έργο της αναβάθμισης της Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (ΑΕΣΠΟΘ) περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Η χάραξή της θα ακολουθεί τη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής, στο τμήμα της μετά τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Κ5 (είναι το σημείο στο οποίο συγκλίνει και το δυτικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής, στο ύψος των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝ), έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (μετά το υφιστάμενο κλειστό τεχνικό Cut &Cover, στο ύψος του νοσοκομείου ΓΕΝΕΣΙΣ).

Ταυτόχρονα θα ανακατασκευαστεί η υφιστάμενη Περιφερειακή Οδός στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της (νέος τάπητας, 3 λωρίδες ικανού πλάτους ανά κατεύθυνση, νέα νησίδα, νέες πλευρικές διαμορφώσεις, προσθήκη Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης {ΛΕΑ} / πλατυσμάτων έκτακτης στάθμευσης), ενώ θα διαπλατυνθεί κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ το τμήμα από Α/Κ Κ10 («ΓΕΝΕΣΙΣ») έως Α/Κ Κ12 (κόμβος σύνδεσης ΑΕΣΠΟΘ με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

Το τεύχος προκήρυξης θα προβλέπει πως στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση (αποκλειστικά ή σε συνδυασμό με χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου), της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων. Θα αναλάβει, όμως, τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Δυτικής και Ανατολικής), συνολικού μήκους περίπου 22 χιλιομέτρων.

Ο ιδιώτης «θα εκπονήσει τις μελέτες που είναι απαραίτητες για τον πλήρη κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου της αναβάθμισης της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, θα κατασκευάσει το σύνολο του αντικειμένου των μελετών με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργου». Επίσης, θα αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Δυτικής και Ανατολικής) και θα επιστρέψει το έργο στο ελληνικό Δημόσιο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση στο τέλος της Συμβατικής Περιόδου, δηλαδή σε 30 χρόνια.