Ξενοδοχεία σε όλη την Ευρώπη θέλει να αγοράσει το ένα τρίτο των μεγάλων επενδυτών ακινήτων, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας παροχής συμβουλών για ακίνητα Cushman & Wakefield, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Ν.Υόρκης και απασχολεί 48.000 υπαλλήλους σε 400 γραφεία σε 70 χώρες.
Στην έρευνα μετείχαν πάνω από 50 ανώτερα στελέχη μεγάλων εταιρειών διαχείρισης επενδυτικών κεφαλαίων και θεσμικών επενδυτών, που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά ξενοδοχειακών ακινήτων. Οι εταιρείες των ερωτηθέντων επένδυσαν συνολικά πάνω από 26 δισεκατομμύρια ευρώ τα τελευταία πέντε χρόνια (2016-2020), εξαγοράζοντας 664 ξενοδοχεία με 127.642 δωμάτια και αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο του συνολικού όγκου συναλλαγών σε εξαγορές ξενοδοχείων στην Ευρώπη.
Ο Bořivoj Vokřínek, επικεφαλής του Hospitality Research EMEA της Cushman & Wakefield, δήλωσε ότι η επιτυχημένη διάθεση εμβολίων για τον COVID-19, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αναζωπύρωσε τη ζήτηση για τα διεθνή ταξίδια, ενισχύοντας την διάθεση για επενδύσεις.
Η προθυμία για απόκτηση περισσότερων ξενοδοχειακών ακινήτων, τόνισε, υποδηλώνει σε μεγάλο βαθμό ότι οι επενδυτές κοιτάζουν πέρα από τον άμεσο αντίκτυπο του COVID-19 στον τομέα και ότι όταν αρθούν οι περιορισμοί και οι προορισμοί ανοίξουν πλήρως οι επενδύσεις σε ξενοδοχεία θα αποδειχθούν ισχυρή αντιστάθμιση κατά του πληθωρισμού.
Δημοφιλή τα resorts
Τα resorts είναι ο πιο δημοφιλής τύπος ξενοδοχείου μεταξύ των επενδυτών. Παρά την πολυπλοκότητα της λειτουργίας και της εποχικότητάς τους, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στην έρευνα (70%) τα θεωρεί πλέον πιο ελκυστικά από ό, τι πριν από την πανδημία. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στην αναμενόμενη ταχύτερη ανάκαμψη και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης των ταξιδιών αναψυχής.
Τα διαμερίσματα, που παρέχουν εξυπηρετήσεις στον πελάτη, έχουν γίνει επίσης ένας πιο ελκυστικός τύπος περιουσιακού στοιχείου για τους επενδυτές (σύμφωνα με το 60% των ερωτηθέντων), αναμφίβολα λόγω της ανθεκτικότητάς τους κατά την πανδημία, της υψηλής κερδοφορίας και του χαμηλού κόστους βάσης και της ευελιξίας τους να ενοικιάζονται, ανάλογα με τη ζήτηση, βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα.
Από την άλλη πλευρά, τα ξενοδοχεία που επικεντρώνονται στη φιλοξενία συνεδρίων, συναντήσεων και εκδηλώσεων (ξενοδοχεία MICE), και εκείνων που βρίσκονται σε αεροδρόμια, έχχουν τώρα χαμηλή ζήτηση από τους περισσότερους επενδυτές, λόγω των αλλαγών στα πρότυπα εργασίας που έφερε η πανδημία και της αδυναμίας να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις μεγάλης κλίμακας βραχυπρόθεσμα.
Τοποθεσία, Τοποθεσία, Τοποθεσία
Όταν ρωτήθηκαν οι επενδυτές για τις χώρες, που προσελκύουν τον ενδιαφέρον τους, κορυφαία-περιοχή στόχος αναδείχθηκε το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία. Ακολουθούν η Γερμανία, η Ιβηρική Χερσόνησος, η Γαλλία και οι χώρες Μπενελούξ.
Σε επίπεδο πόλης, η Βαρκελώνη πέτυχε την υψηλότερη κατάταξη μεταξύ των επενδυτών σε ξενοδοχεία, ακολουθούμενη από το Λονδίνο, το Παρίσι, το Άμστερνταμ και το Μόναχο, που κυριαρχούν στην πρώτη πεντάδα.
Σε όλες αυτές τις περιοχές τα ξενοδοχεία θεωρούνται ως μια ασφαλής επένδυση- και λόγω της ισχυρής εγχώριας ζήτησης, πέραν των διεθνών αφίξεων.
Ανάκαμψη της αγοράς
Οι προορισμοί αναψυχής (όπως η Βαρκελώνη) αναμένεται να ανακάμψουν γρηγορότερα, με το 85% των ερωτηθέντων να αναμένουν ότι οι επιδόσεις θα επιστρέψουν πλήρως στα επίπεδα του 2019 (RevPAR) έως το 2023.
Οι περιφερειακές πόλεις αναμένεται να ακολουθήσουν, με την ανάκαμψη να αναμένεται μεταξύ 2023 και 2024 από το 77% των ερωτηθέντων. Οι μεγάλες πόλεις που συχνά εξαρτώνται περισσότερο από τα διεθνή ταξίδια αναμένεται να ανακάμψουν με βραδύτερο ρυθμό. Παρ 'όλα αυτά, το 75% των ερωτηθέντων επενδυτών αναμένει ανάκαμψη μεταξύ 2023 και 2024 και 21% το 2025. Αυτή είναι μια πιο αισιόδοξη άποψη σε σύγκριση με την ανάκαμψη μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση το 2008/2009, όταν χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 5,6 χρόνια για την ανάκαμψη των ξενοδοχείων (RevPAR) στις περισσότερες ευρωπαϊκές πολεις.
Μέτριες προσδοκίες για μειωμένες τιμές
Λόγω της πανδημίας οι επενδυτές ανέμεναν αρχικά μια σημαντική έκπτωση στις τιμές πώλησης των ξενοδοχείων. Τώρα, όμως, η πλειοψηφία των επενδυτών (59%) θεωρεί ως ευκαιρία μια μέτρια έκπτωση της τάξης του 15% ή λιγότερο, σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Μόλις το 12% των επενδυτών αναζητά ευκαιρίες με τουλάχιστον 25% μείωση τιμής.
Ο Rob Seabrook, επικεφαλής των συναλλαγών ξενοδοχείων για την EMEA στην Cushman & Wakefield, δήλωσε ότι υπάρχει ακόμη κάποιο κενό μεταξύ των προσδοκιών των πωλητών και των αγοραστών, όμως έχει συγκεντρωθεί ένα σημαντικό κεφάλαιο για επενδύσεις σε ξενοδοχεία και αυτό θα ξεκινήσει να τοποθετείται πριν από την πλήρη ανάκαμψη των ταξιδιών.
Ο ίδιος εκτιμά ότι καθώς αποσύρεται η κρατική υποστήριξη στον τομέα της φιλοξενίας, αναπόφευκτα θα υπάρξει πίεση από τις τράπεζες και τους ιδιοκτήτες στους ενοικιαστές να εξοφλήσουν τις αναβαλλόμενες πληρωμές δανείων και το οφειλόμενο ενοίκιο.
Αυτό είναι πιθανό ότι θα περιορίσει το χάσμα μεταξύ των προσδοκιών των πωλητών και των αγοραστών, βοηθώντας στην έναρξη των αγοραπωλησιών ξενοδοχείων.
tornosnews.gr