Σε αδιέξοδο, που απειλεί να καθυστερήσει την παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece στα μέσα Μαρτίου, εμφανίζεται, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, να οδηγεί το ζήτημα της παροχής υπηρεσιών Πρώτων Βοηθειών σε αυτά. Κύκλοι της Fraport αρνούνται ότι έχουν λάβει, όπως λέγεται, τρεις οικονομικές προτάσεις του υπουργείου Υγείας για την πληρωμή των υπηρεσιών αυτών και τονίζουν ότι η στελέχωση των Πρώτων Βοηθειών είναι υποχρέωση του Δημοσίου.
Αξίζει να σημειωθεί πως, όπως εξηγούν άλλες πηγές, με βάση την ελληνική νομοθεσία προβλέπεται πολυπληθής στελέχωσή τους και σε επίπεδα κατά πολύ υψηλότερα από τα προβλεπόμενα στην Ευρώπη. Αλλά τα ελληνικά αεροδρόμια ουδέποτε συμμορφώθηκαν πλήρως με αυτές τις προβλέψεις. Ομως ο επενδυτής πρέπει και επιθυμεί, όπως αναφέρουν οι πηγές σε γνώση των αποφάσεων αυτών, να είναι σύννομος. Αξιώνει λοιπόν να του παραδοθούν τα αεροδρόμια μαζί με τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, όπως ορίζει ο νόμος και όχι όπως έχει στην πράξη καθιερωθεί. Το υπουργείο εμφανίζεται να επιδιώκει την πληρωμή αυτών των υπηρεσιών εξ ου και τα περί τριών οικονομικών προσφορών, που ισχυρίζονται ορισμένες πλευρές ότι έχουν υποβληθεί επισήμως στη Fraport, αλλά περί των οποίων η εταιρεία δηλώνει άγνοια.
Επιπλέον σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης το ΕΚΑΒ είναι ο μοναδικός αρμόδιος κρατικός φορέας για να παρέχει τις κρατικές υπηρεσίες Πρώτων Βοηθειών στα 14 αεροδρόμια και υποχρεώνεται η παραχωρησιούχος Fraport Greece να επιλέξει το ΕΚΑΒ. Σε διαφορετική περίπτωση, η σύμβαση παραχώρησης θα προέβλεπε συγκεκριμένα τη χρέωση και θα επέτρεπε στον παραχωρησιούχο να επιλέξει τον φορέα από την αγορά, αναφέρουν κύκλοι της αγοράς.
Εξάλλου σύμφωνα με τη σύμβαση, που αποτελεί μετά την ψήφισή της πέρυσι από τη Βουλή νόμο του κράτους, όλες οι περιπτώσεις παροχής κρατικών υπηρεσιών παρέχονται στο πλαίσιο της απόδοσης της Αμοιβής Παραχώρησης χωρίς περαιτέρω αντάλλαγμα.
Μόνη εξαίρεση αποτελούν οι υπηρεσίες πυρόσβεσης και security για τις οποίες αφενός μεν δίδεται δικαίωμα επιλογής, αφετέρου δε ρητά αναφέρεται στη σύμβαση ότι ο παραχωρησιούχος οφείλει να καλύψει τα κόστη αυτά, όπως έχει ήδη κάνει και η σύμβαση προβλέπει, σημειώνουν οι ίδιες πηγές.
Πηγές που παρακολουθούν το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων σημειώνουν ότι «η αντιμετώπιση μιας επένδυσης με εφάπαξ τίμημα 1,23 δισ. ευρώ, άλλα τουλάχιστον 330 εκατ. επενδύσεων μέχρι το 2020 και συνολικού οφέλους για το ελληνικό Δημόσιο 10 δισ. σε βάθος 40ετίας με όρους προχειρότητας, και χωρίς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να αντιλαμβάνονται τα χρονικά περιθώρια και ενίοτε διά μέσου των ΜΜΕ να ασκούνται πιέσεις για καταβολή ποσών που δεν προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης, προκαλεί προβληματισμό, ανασφάλεια και ενόχληση σε όλους όσοι εμπλέκονται στο έργο και σε όλο τον χώρο του τουρισμού».
Καθημερινή (Ηλίας Γ. Μπέλλος)