Στην εθνική στρατηγική για το ποδήλατο, που θα περιλαμβάνει επιδότηση αγοράς έως 40%, και έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η κυβέρνηση, αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Καιρίδη.
Ο κ. Κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι «από το περασμένο φθινόπωρο ξεκινήσαμε την εκπόνηση με τα συναρμόδια υπουργεία, μιας εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο, το οποίο δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά έχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις».
Το δεύτερο βήμα πολιτικών παρεμβάσεων για την ανάπτυξη της ποδηλασίας, ανέφερε ο υπουργός, είναι ότι «προχωρούμε άμεσα την ολοκλήρωση δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αττική με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Ο πρώτος, είναι ένας ποδηλατόδρομος που θα ξεκινάει από το Γκάζι και θα φτάνει έως την Κηφισιά, έργο ύψους 7 εκατ. ευρώ και το οποίο βαίνει σε δημοπράτηση. Αυτός, ο ποδηλατόδρομος θα ενωθεί με τον ήδη υπάρχοντα που ξεκινάει από το Γκάζι και φτάνει μέχρι την παραλία. Ο δεύτερος καινούριος ποδηλατόδρομος που θα δημιουργηθεί», συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης, «θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα πηγαίνει Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό Θα είναι μήκους δέκα χιλιομέτρων, ένα έργο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί και αυτό από το Πράσινο Ταμείο».
Το τρίτο που προωθεί το υπουργείο, είναι οι προσωρινοί πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι, καθώς και η μετατροπή οδών σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. «Έχουμε εκδώσει και τεχνικές οδηγίες από την πλευρά του υπουργείου στους δήμους και χαίρομαι που αρκετοί ανταποκρίνονται ήδη και προχωρούν προς την κατεύθυνση» ανέφερε ο Κ. Χατζηδάκης.
Το τέταρτο βήμα της κυβερνητικής πολιτικής, έρχεται με το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή, και μέσα σε αυτό, όπως είπε ο υπουργός, έχει κίνητρα για ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα, που η ενίσχυση αγοράς τους θα φτάνει και θα ξεπερνάει το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.
Τέλος, το πέμπτο μέτρο δράσης κατά τον κ. Χατζηδάκη, είναι «ένα ευρύτερο σχέδιο, τεχνικές οδηγίες για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών, μέσα από την εκπόνηση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, των ΣΒΑΚ, τα οποία θα τα επεξεργαστούμε πάλι με τα συναρμόδια υπουργεία, και τα οποία έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα κατευθυντήριες ευρωπαϊκές Οδηγίες προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων και προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών».