Τις χειρότερες εποχές του Ελληνικού κρατικού ΟΣΕ, θύμισε ο ανάδοχος των Ελληνικών τρένων που είναι η επίσης κρατική, της Ιταλίας, Ferrovie dello Stato Italiane.
Εγκλωβίστηκαν στην Οινόη για πάνω από δεκαπέντε ώρες, υπό συνθήκες ισχυρών χιονοπτώσεων και ιδιαίτερα χαμηλών θερμοκρασιών, περίπου 400 επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πολλοί εκ των οποίων από τη Θεσσαλία, χωρίς καμία απολύτως μέριμνα για τον περιορισμό της ταλαιπωρίας τους.
Η αμαξοστοιχία Intercity IC 56 ξεκίνησε το δρομολόγιό της από την Αθήνα στις 3.40 το μεσημέρι της Δευτέρας με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Λίγο πριν από τη Λιβαδειά, όμως, η αμαξοστοιχία 54 (Θεσσαλονίκη - Αθήνα) συγκρούστηκε με μια μηχανή, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί περίπου στις 2 το μεσημέρι της Δευτέρας. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, ο τραυματισμός 9 ατόμων. Κατά την προσπάθεια ρυμούλκησης της αμαξοστοιχίας η κατάσταση του δικτύου είχε ήδη επιδεινωθεί λόγω της χιονόπτωσης, με αποτέλεσμα δύο ακόμα συρμοί (IC 56 και IC 55) να εγκλωβιστούν στην Οινόη, καθώς δεν μπορούσαν να συνεχίσουν το δρομολόγιό τους.
Oταν τις πρώτες πρωινές ώρες η μηχανή (που είχε συγκρουστεί λίγο πριν από τη Λιβαδειά) έφθασε και πάλι στο Λιανοκλάδι, εκτιμήθηκε πως το Intercity δεν μπορούσε να συνεχίσει το ταξίδι του προς Αθήνα και τότε ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός για τη μεταφορά των περίπου 100 επιβατών με λεωφορεία στον προορισμό τους. Στις 4 τα ξημερώματα τα λεωφορεία αναχώρησαν και αφίχθησαν στην Αθήνα στις 9 το πρωί. Η περιπέτεια με αυτό το τρένο ολοκληρώθηκε, αλλά είχε μακρά πορεία η ταλαιπωρία των επιβατών των άλλων δύο αμαξοστοιχιών, που παρέμειναν εγκλωβισμένοι στην Οινόη.
Οι σκηνές που εκτυλίχθηκαν από εκείνη τη στιγμή και ύστερα ήταν απίστευτες, με τους επιβάτες να περιμένουν ατελείωτες ώρες προκειμένου να φθάσουν... κάπου. Οι εγκλωβισμένοι επιβάτες παρέμειναν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας στο σημείο, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τους έχει βγάλει έξω από τους συρμούς.
Ορισμένοι από τους επιβάτες αποφάσισαν με δικούς τους πόρους να ναυλώσουν τουριστικό λεωφορείο και να μεταβούν στον προορισμό τους, το οποίο επίσης όμως δυσκολεύτηκε να φθάσει στο σημείο. Είναι χαρακτηριστικό ότι επιβάτες έκαναν λόγο για πλήρη αδιαφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από εργαζομένους της οποίας, όταν απευθύνθηκαν για νερό, έλαβαν την απάντηση: «Εχει σπίτια γύρω γύρω, χτυπήστε πόρτες, θα σας δώσουν νερό»...
Για όλη αυτή την ταλαιπωρία οι επιβάτες θα λάβουν... 1.000 ευρώ ως αποζημίωση, η οποία προέκυψε κατόπιν πίεσης του αρμόδιου υπουργού Υποδομών - Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλή στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (του Ιταλικού κρατικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group - FSI). Δικαιούχοι είναι οι επιβάτες των αμαξοστοιχιών 885 Καλαμπάκα - Αθήνα, IC 54 (Αθήνα - Θεσσαλονίκη), IC 55 (Θεσσαλονίκη - Αθήνα), IC 56 (Αθήνα - Θεσσαλονίκη) και IC 57 (Θεσσαλονίκη - Αθήνα).
Στο μεταξύ, η ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αποφάσισε τη διεξαγωγή αυτεπάγγελτης έρευνας για την ακινητοποίηση των αμαξοστοιχιών.
Η ΡΑΣ καλεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λάβει συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την αποκατάσταση κάθε ζημίας και ταλαιπωρίας των επιβατών, ενώ η απόφαση προβλέπει επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με τα εντελλόμενα της Αρχής.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Αλεξάνδρα Κασίμη, Καθημερινή)