Δεν αποκλείει την ταυτόχρονη λειτουργία δυο εμπορευματικών κέντρων στη Θεσσαλία και συγκεκριμένα στη Λάρισα και στο Βελεστίνο, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, αν και αφήνει να εννοηθεί ότι η περίπτωση της Λάρισας είναι πιο βατή ως προς την υλοποίηση του έργου.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά για το εμπορευματικό στην πρώην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, στο Συκούριο Λάρισας, τον σχεδιασμό του οποίου είχε αποκαλύψει το thessaliaeconomy.gr στις 12 Μαϊου, ο αρμόδιος υπουργός μιλώντας στην εφημερίδα Ελευθερία και τον Γιώργο Ρούστα, είπε:
Πολύ καλά κάνετε και με ρωτάτε για αυτό το θέμα γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να αποσαφηνίσω τα πράγματα, ώστε να δείτε ότι δεν υπάρχει κάποια αντίφαση: Σχετικά με τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στη Λάρισα, πρώτα απ’ όλα να πούμε ότι πρόκειται για μια έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία πράγματι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί ένας χώρος όπου θα συγκεντρώνονται, θα συσκευάζονται και θα μεταφέρονται γεωργικά προϊόντα.
Ο χώρος αυτός είναι οι παλιές εγκαταστάσεις της πρώην Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης στη Λάρισα, οι οποίες όπως ξέρετε είναι εγκαταλειμμένες από το 2006 όταν μπήκε λουκέτο στη λειτουργία τους. Το εργοστάσιο αυτό, που βρίσκεται στον δρόμο Λάρισας – Συκουρίου, έχει σοβαρά πλεονεκτήματα: Συγκεκριμένα, διαθέτει το σπουδαίο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης και της γεωγραφικής θέσης, ενώ γειτνιάζει με την ΠΑΘΕ και τη Βιομηχανική Περιοχή Λάρισας.
Πέρα από αυτό, υπάρχει πράγματι μία συζήτηση και για Εμπορευματικό Κέντρο στην περιοχή της Μαγνησίας –και συγκεκριμένα κοντά στο Βελεστίνο. Εκεί παρουσιάζονται άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν προχωρούσε αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει περισσότερο συνεργατικά με το λιμάνι του Βόλου.
Η σιδηροδρομική σύνδεση παρουσιάζει τεχνικές δυσκολίες, παρά το γεγονός ότι το σημείο βρίσκεται κοντά στη σιδηροδρομική υποδομή. Επιπλέον, πρόκειται για έκταση που δεν ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ, αλλά στον Δήμο Ρήγα Φεραίου, ο οποίος έχει προχωρήσει σε ενέργειες για συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη διερεύνηση, μέσω μελέτης, για το αν μπορούν να αξιοποιηθούν οι εκτάσεις, προκειμένου να γίνει Διαμετακομιστικό Κέντρο ή Βιομηχανικό Πάρκο –ή, αλλιώς, θα παραμείνουν αγροί. Αυτά είναι τα έως τώρα δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση το Υπουργείο, σε συνεργασία με την κυβερνητική επιτροπή για τα logistics, εκπονεί ένα συνολικό πλάνο γύρω από τα logistics, ώστε να αξιολογηθεί ολοκληρωμένα η σκοπιμότητα της κάθε επένδυσης.
Πρέπει να σας πω, όμως, ότι η ενδεχόμενη λειτουργία του ενός Κέντρου δεν αποκλείει τη λειτουργία και του άλλου. Αντιθέτως, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σενάρια που θα μπορούσαν και τα δύο Κέντρα να λειτουργούν συνεργατικά.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr