Πρώτα τα έργα θα ξεκινούσαν την άνοιξη, ακολούθησε το καλοκαίρι, και τώρα το φθινόπωρο. Ακόμα και όταν πρόκειται για αναθέσεις το κράτος δεν μπορεί να κάνει γρήγορα. Ειδικά όταν τα διαθέσιμα λεφτά είναι λίγα.

«Όλα μαζί δεν γίνονται, πρέπει να θέσουμε προτεραιότητες, οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι», επεσήμανε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επιχειρώντας να θέσει το αυστηρό πλαίσιο στο οποίο βαδίζει η χώρα, η οποία επιδίδεται σε αγώνα δρόμου για να εξασφαλίσει πόρους για την υλοποίηση υφιστάμενων και νέων έργων.

Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο ρίχνει το βάρος στην υλοποίηση υφιστάμενων έργων (εντός χρονοδιαγραμμάτων) ενώ στην προκήρυξη διαγωνισμών για νέα έργα θα προχωρήσει εφόσον έχει εξασφαλίσει και το τελευταίο… ευρώ της χρηματοδότησής τους.

Το καταστροφικό πέρασμα του Daniel από την Θεσσαλία έβαλε νέα δεδομένα στο τραπέζι αλλάζοντας την ατζέντα, τις προτεραιότητες και τις χρηματοδοτικές ανάγκες.

Η κλιματική κρίση και η αντιμετώπιση των συνεπειών της επί της ουσίας ξαναγράφει τον χάρτη των έργων του αύριο, έργα τα οποία πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα standards με την ανθεκτικότητα των υποδομών απέναντι στη μανία της φύσης να έρχεται σε πρώτο πλάνο.

Έτσι, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καταρτίζεται η κατάλληλη στρατηγική για την προώθηση κρίσιμων έργων υποδομών αλλά και πηγών χρηματοδότησής τους για τα επόμενα χρόνια.

Μόνο για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία χρειάζονται περί τα 1,4 δισ. ευρώ (600 εκατ. θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης), για οδικές, σιδηροδρομικές και σχολικές υποδομές.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr