«Κατέρρευσαν» τα e-shop της «Jumbo» και του «Μουστάκα» υπό την πίεση του αυξημένου όγκου παραγγελιών που δέχονται ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, απογοητεύοντας μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού σε μια δύσκολη συγκυρία.
Παρ’ ότι επιχειρήσεις τέτοιας εμβέλειας θα έπρεπε να έχουν προετοιμασθεί έγκαιρα, προκειμένου να μην φθάσουν στο σημείο να σηκώσουν τα… χέρια ψηλά, εντούτοις αποδείχθηκαν κατώτερες των προσδοκιών διαψεύδοντας την καλή φήμη και το όνομα που έχουν «χτίσει» όλα αυτά τα χρόνια για το επίπεδο εξυπηρέτησης τους.
«Με τόσους πόρους πως είναι δυνατόν να μην μπορούν να ανταποκριθούν; Και μάλιστα ενώ όλα έδειχναν πως οδηγούμαστε σε ένα δεύτερο lockdown…» αναρωτιούνται πολλοί στην αγορά. Συχνά, όπως λένε, ρίχνουμε το «ανάθεμα» στους μικρότερους παίκτες, για την αδυναμία να δημιουργήσουν τις κατάλληλες υποδομές και να λειτουργήσουν επαγγελματικά, ωστόσο η πραγματικότητα απέδειξε πως όλοι, όσο ισχυροί και αν είναι παραμένουν ευάλωτοι και μπορεί ανά πάσα στιγμή να εκτεθούν.
Επιπλέον, καταρρίπτεται και ο μύθος του αλάθητου επιχειρηματία, ο οποίος διαγιγνώσκει έγκαιρα το πρόβλημα και φροντίζει να υψώνει τείχη και άμυνες για να αποφευχθεί η… «στραβή». Φαίνεται στην πράξη πως κανείς, ακόμη και επιτυχημένοι επιχειρηματίες όπως ο Απόστολος Βακάκης μπορεί κάποια στιγμή… να «λυγίσουν». Τουλάχιστον δυο εβδομάδες χρειάζεται κάποιος αυτή τη στιγμή για να παραλάβει τα δώρα των Χριστουγέννων ή τα εποχικά που θα ψωνίσει από το e-jumbo. Εάν δηλαδή κάποιος δεν σπεύσει άμεσα να κάνει την παραγγελία του, κινδυνεύει το δώρο που ψώνισε να έρθει κατόπιν… εορτής!
Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Jumbo ανακοίνωσε στα μέσα Νοεμβρίου πως κατεβάζει… ρολά αρχικά μέχρι τις 26 Νοεμβρίου ενώ ακολούθησε νεότερη ανακοίνωση τις επόμενες μέρες που έκανε γνωστό πως θα παραμείνει κλειστό… μέχρι νεοτέρας. Το εύστοχο μήνυμα που διατύπωσε «η αγάπη σας μας έβγαλε νοκ άουτ» δεν στάθηκε ικανό να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Η ιστορία θα γράψει πως το e-jumbo κατέρρευσε…
Ανάλογη είναι η περίπτωση της «Μουστάκας», η οποία ανακοίνωσε την αδυναμία της να ανταποκριθεί στον αυξημένο όγκο παραγγελιών. Μάλιστα, σε μια πρωτοφανή κίνηση παραπέμπει σε ένα άλλο site (!) για την αγορά παιχνιδιών(!). Ένα site αγνώστου ιδιοκτησίας, αφού η εταιρεία δεν έχει φροντίσει να ενημερώσει τον Τύπο περί τίνος πρόκειται…
Είναι ειρωνεία τη στιγμή που το site της, δεν λειτουργεί να συνεχίσει να «παίζει» η διαφήμιση της εταιρείας στα παιδικά κανάλια, η οποία καλεί το αγοραστικό κοινό να κάνεις τις αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημά της. Μοναδική ελπίδα όσων έχουν αργήσει να κάνουν τα χριστουγεννιάτικα ψώνια και να προλάβουν πριν έρθει ο Αϊ Βασίλης είναι το άνοιγμα των εποχικών καταστημάτων την επόμενη Δευτέρα. Εκτιμάται πως θα αποσυμπιέσει την πίεση και συμβάλει να εξυπηρετηθεί ο κόσμος, ο οποίος χρειάζεται να περάσει καλά τα φετινά Χριστούγεννα που θα είναι εντελώς διαφορετικά απ’ όλα τα προηγούμενα.
Ας ανοίξουν λοιπόν τα εποχικά καταστήματα για να κάνουμε… Χριστούγεννα με δώρα και στολισμό ανάλογο, αλλά προς Θεού με αυστηρά μέτρα και ιδιαίτερη προσοχή.
Δημήτρης Κατακουζηνός mononews.gr